نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 22:58

گرمای هوا در بوشهر به 45 درجه سانتیگراد رسید

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از گرمای 45 درجه در چهار شهرستان این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، پیام مساعدی کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما، چهار شهر این استان دمای ۴۵ درجه را تجربه کردند.

وی افزود: در این مدت شهرهای برازجان، کنگان، دیر و عسلویه دمای ۴۵ و شهرهای اهرم و خورموج دمای ۴۴ و جم دمای ۴۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم جریان‌های شمال غربی، وزش باد و خیزش گرد و خاک از پدیده‌های مورد انتظار طی سه روز آینده است. خلیج‌فارس نیز در این مدت، برخی ساعت‌ها در بعضی مناطق مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در نیمه جنوبی در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر توضیح داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی ساعت‌هایی در مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود؛ همچنین فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه، مد دوم دریا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304348

مهمترین اخبار ایران و جهان: