نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:53

وزش باد شرقی پدیده جوی غالب در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی با حاکمیت پرفشار سطح زمین در منطقه، همچنان وزش باد شرقی در سطح استان پدیده غالب بوده است.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل نشان دهنده جنوبی شدن جریان‌های جوی و وزش بادهای تند در غالب مناطق این استان است.

وی با بیان اینکه هوای خنک تا یکشنبه هفته آینده در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت، گفت: طی این مدت در بعدازظهرها با توجه به شرایط فصلی و محلی رگبار موقت و رعدوبرق پراکنده در مناطق کوهستانی احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر هشدار سطح زرد صادره هواشناسی استان افزود: از عصر امروز تا اواخر وقت فردا با عبور سامانه ناپایدار جوی از شمال غرب کشور علاوه بر افزایش ابر در مناطقی از استان رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

کوهی تصریح کرد: از روز یکشنبه با حاکمیت شرایط پایدار جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و از روز دوشنبه با تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن وزش بادها در مناطق مرکزی با وزش باد تند گرمیج، دمای هوا به طور محسوس افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به هم استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی موارد ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303804

مهمترین اخبار ایران و جهان: