نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 10:57

عملیات تعمیر ۵۸فروند علائم کمک ناوبری شناور در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی زاده اعلام کرد: عملیات تعمیر توسط شناور بویه‌گذار حجاز ۶۶ و شناورهای مولتی کت‌مراد یک و ۲ آغاز شده و به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مکی‌زاده با بیان اینکه بخش زیادی از تأمین ایمنی دریانوردی در آبراه‌ها، به موضوع چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اختصاص دارد، ادامه داد: تعمیرهای دوره‌ای در بازه‌های زمانی ۱۵ روزه، ۲ ماهه، ۶ ماهه و سالانه انجام می‌گیرد.

وی افزود: در سرویس‌های سالانه، بویه و متعلقات آن به صورت کامل از آب خارج شده و بعد از انجام عملیات خزه تراشی، رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات و تجهیزات فرسوده، دوباره در موقعیت خود مستقر می‌شود.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر ودریانوردی هرمزگان؛ برای افزایش سطح ایمنی ترددها و کاهش سوانح دریایی، شناورها باید نشانه‌های قابل اطمینانی را به صورت مستمر و دائم برای شناسایی مسیر و خطرات بالقوه آن در اختیار داشته باشند.

مکی‌زاده اضافه کرد: بخش چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند با پایش مستمر و دوره‌ای علائم کمک ناوبری مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین مؤسسه بین‌المللی چراغ‌ها و علائم کمک ناوبری و حاصل شدن آماده بکاری مداوم تمامی علائم کمک ناوبری تحت نظارت، بالاترین سطح ایمنی دریانوردی برای شناورهای درحال رفت وآمد در استان فراهم آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307104

مهمترین اخبار ایران و جهان: