نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:27

سامانه سهیم تنها مرجع استعلام نشانی هر فرد شد+ ویدئو

از این پس نشانی اقامتگاه قانونی هر فرد، نشانی مندرج در سامانه سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان سازمان ثبت احوال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال به نشانی https://sahim.sabteahval.ir؛ سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان با عنوان اختصاری سهیم است که از این پس نشانی و آدرس اقامتگاه قانونی هر فرد و هر کد ملی، نشانی مندرج در این سامانه خواهد بود.

تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی مکلف هستند آدرس و نشانی هر فرد را از سامانه ثبت احوال استعلام بگیرند و مردم هم موظف هستند تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

محمدباقر عباسی معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از امکان احراز هویت و تطبیق کدملی با کد پستی هر فرد خبر داد.

معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق قانون که سال‌ها قبل به تصویب رسید؛ دستگاه‌های مربوطه مکلف شدند یک شماره ملی و یک کد پستی به همه افراد اختصاص دهند.

عباسی افزود: بر اساس سامانه ثبت احوال برای هر فرد با یک کد ملی یک آدرس به صورت قانونی در سامانه ثبت احوال ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر یک‌پارچه سازی خدمات با این تحول جدید گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۳۷۸ مکلف شدند آدرس و مشخصات ثبت شده افراد در سامانه ثبت احوال را ملاک عمل خود قرار دهند.

عباسی با بیان اینکه سامانه ثبت احوال به صورت برخط و الکترونیکی به تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی متصل شده است؛ گفت: در سال ۹۷ تمام شهروندان طبق مصوبه شورای فناوری اطلاعات مکلف شدند که ظرف بیست روز از جابجایی خود نشانی جدید را در پایگاه قانونی ثبت احوال ثبت کنند. امسال در قانون بودجه مقرر شده‌است که از این پس نشانی اقامتگاه قانونی هر فرد، نشانی مندرج در سامانه مندرج در سامانه ثبت احوال خواهد بود.

سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری سرویس‌های الکترونیکی این نشانی قانونی را به تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی مؤسسات و نهادهای عمومی و غیر دولتی ارسال کند و این مبادی به هیچ عنوان حق اخذ نشانی از اشخاص حقیقی را به غیر از سرویس الکترونیکی سازمان ثبت احوال ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310804

مهمترین اخبار ایران و جهان: