نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 18:21

ساعت فعالیت «حافظیه» شیراز تغییر کرد

شیراز - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با موافقت استاندار فارس ساعت فعالیت مجموعه فرهنگی حافظیه شیراز تغییر کرده و این مکان فرهنگی تا ساعت ۲۳ فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ‌زاده در خصوص این خبر بیان کرد: این افزایش ساعت بازدید از آرامگاه حافظ روز سه شنبه به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ابلاغ شده و اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: ساعت بازدید از حافظیه از نیمه خردادماه براساس اظهار اداره‌کل میراث فرهنگی درباره نداشتن امکانات لازم در تأمین دوربین‌های حفاظتی، روشنایی و نیروی انسانی برای تأمین امنیت این مکان فرهنگی، با مصوبه شورای تأمین شهرستان شیراز به ساعت ۱۹ محدود شده بود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: حافظیه از پربازدیدترین مکان گردشگری کشور است و روزانه بسیاری از افراد از جای جای ایران و از سه‌هزار کیلومتر آن سوتر به شیراز سفر می‌کنند تا از این مکان و دیگر اماکن فرهنگی این شهر بازدید کنند.

فرخ زاده افزود: با توجه به گرمای هوا در طول روز، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند برای بهره بردن از هوای خنک شبانه و نورپردازی و زیبایی‌های گردشگری شب، از این ساعات برای حضور در اماکن فرهنگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کاهش زمان بازدید و بسته‌شدن درب حافظیه در ساعت ۱۸:۳۰ سبب می‌شود تا گردشگران از این فرصت محروم شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283292

مهمترین اخبار ایران و جهان: