نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:05

مجتمع ویژه قضایی خانواده در گرگان افتتاح شد+فیلم

مجتمع قضایی دادگاه خانواده دادگستری گرگان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و استاندار افتتاح شد و این مرکز رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساعتی پیش به مناسبت هفته قوه قضاییه مجتمع قضایی دادگاه خانواده دادگستری گرگان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و استاندار افتتاح شد و این مرکز رسما کار خود را آغاز کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خرنگاران اظهار کرد: این مرکز با هدف کاستن تعداد مراجعه کنندگان به دادگستری گرگان و ایجاد فضای خارج از سایر شعب رسیدگی کننده در خیابان نوبخت به عنوان یک مجتمع قضایی ویژه پرونده‌های خانواده آغاز به کار کرد.

حیدر آسیابی خاطرنشان کرد: علاوه بر دادگاه های خانواده ، واحد اجرای احکام مدنی و شعب شورای حل اختلاف ویژه خانواده هم برای کمک به برقراری سازش بین زوجین، در این مجتمع مستقر شده است.

وی تاکید کرد: مشترک بودن فضای شعب ویژه خانواده با شعب کیفری یک و شعب حقوقی در دادگستری گرگان باعث شلوغی مجموعه می‌شد و از سوی دیگر فضا برای حضور خانواده‌ها که برخی اوقات با فرزندان خود در شعب حاضر می‌شدند مناسب نبود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکیل این مجتمع ،بستر را برای ورود تخصصی‌تر به موضوع خانواده به ویژه پیشگیری از جدایی زوجین، فراهم کند.

کاهش ۲۰ درصدی آمار طلاق با تعامل دادگاه خانواده و مراکز مشاوره

استاندار گلستان نیز در حاشیه افتتاح این مجتمع در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این اقدام ارزشمند، شعب تخصصی دادگاه خانواده را در یک ساختمان مجزا در فضای مناسب داریم.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: بر اساس قانون حمایت از خانواده، تمامی پرونده‌های طلاق توافقی به فرآیند مشاوره ارجاع خواهند شد و بر اساس ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده برای سایر دعاوی نیز این امکان مداخله در بحران خانواده وجود دارد.

وی اضافه کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد زمانی که بین دادگاه تخصصی خانواده و مرکز مشاوره هماهنگی و همکاری خوبی برقرار است می‌تواند حداقل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق منجر به سازش شود که ۱۵ درصد از این سازش‌ها پایدار است.

استاندار گلستان تصریح کرد: ما باید برنامه‌های آموزش زندگی خانواده و همسرگزینی مناسب را برای دختران و پسران در سن ازدواج اجرا کنیم که شاهد کاهش میزان طلاق در جامعه باشیم.

زنگانه تاکید کرد: ما در استانداری گلستان نیز اقدامات اجتماعی و مداخله‌ای خوبی را در اداره‌کل امور اجتماعی به اجرا گذاشته‌ایم و امید داریم با قدم‌های مثبت و مثبت، شاهد اتفاقات خوبی در جامعه باشیم.

گفتنی است، مجتمع ویژه قضایی خانواده در خیابان شهید بهشتی گرگان فعالیت خود را از امروز همزمان با هفته قوه قضاییه آغاز کرد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302648

مهمترین اخبار ایران و جهان: