نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:54

ورود دادگستری کوهدشت به تأخیر در عملیات اجرایی «سد معشوره»

رئیس دادگستری کوهدشت از ورود دستگاه قضای این شهرستان به تأخیر در عملیات اجرایی سد معشوره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، صفر بیرانوند ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار داشت: بیشترین جرایم در کوهدشت به‌ ترتیب مربوط به ضرب‌ و جرح عمدی، سرقت، مواد مخدر، تصادفات و اختلافات ملکی است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم را در راستای پیشگری‌ها انجام دهند، افزود: تیراندازی در کوهدشت بر اساس دریافت گزارش‌ها 41 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌است.

رئیس دادگستری کوهدشت با بیان اینکه تیراندازی‌ها و مشابه این نوع جرائم به‌طور ویژه در شعب خاص پیگیری می‌شود و مجازات حبس دارد، عنوان کرد: تیراندازی‌های با مجوز و یا بدون مجوز در مراسم عروسی یا غیر آن مجازات حبس دارد، چون این اقدام مجرمانه است و قدرت‌نمایی با سلاح محسوب می‌شود.

وی با تأکید به اینکه مسئله اعتیاد یک معضل اجتماعی است، بیان کرد: کمپ و مرکز نگهداری دولتی درمان معتادان در این شهرستان راه‌اندازی شود و این موضوع را باید مطالبه‌گری کرد.

بیرانوند با بیان اینکه اصحاب رسانه تبلیغات زودهنگامی را برای کاندیداها نداشته باشند، گفت: ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی را حسب دستور ریاست قوه قضاییه در آینده نزدیک تشکیل می‌دهیم.

رئیس دادگستری کوهدشت ابراز کرد: فضای مجازی این شهرستان باید توسط خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ساماندهی شود و خبرنگاران نیز باید از انعکاس اخبار تنش‌زا و بدون سند خودداری کنند.

پرونده متخلفان حوزه آب باطل شود

بیرانوند لزوم پرهیز خبرنگاران کوهدشت از انتخابات زودهنگام را متذکر شد و اظهار داشت: فضای امنی برای مردم بدون توجه به مسائل جناحی و قومی-قبیله‌ای ایجاد و انتخابات خوبی در آینده برگزار شود.

وی با بیان اینکه کوهدشت در زمینه دادرسی الکترونیکی رتبه برتر لرستان را کسب کرده‌است، افزود: ما رتبه دوم عملکرد امتیازی و رتبه سوم عملکرد آماری را دارا هستیم؛ همچنین 40 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف نیز منجر به سازش شده‌است.

رئیس دادگستری کوهدشت عنوان کرد: 38 هزار و 550 مورد پرونده در حوزه قضایی این شهرستان سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که این اقدام منجر به مختومه‌شدن 40 هزار مورد شد، یعنی به هزار و 200 پرونده نیز از سال‌های گذشته رسیدگی شده‌است.

وی با تأکید به اینکه اقدامات مثبتی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در کوهدشت انجام شده‌است، بیان کرد: مجموعه قضایی این شهرستان دستورات خوبی را در این زمینه صادر کرده‌است، به‌طوری‌که چاه‌های متخلف نیز در این راستا مسدودشده‌ و البته اقدام اساسی این است که پروانه متخلفان حوزه آب ابطال شود.

بیرانوند در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در ارتباط با ورود دادگستری کوهدشت به تأخیر عملیات اجرایی سد معشوره گفت: پیگیری‌هایی برای عملیات اجرایی این سد داشته‌ایم و مکاتباتی نیز توسط دادستان با مسئولان کشوری انجام شده‌ است.

رئیس دادگستری کوهدشت در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در ارتباط با کشت محصولات آب‌بر ابراز کرد: کشت این محصولات توسط کشاورزان مهاجر ممنوع است و باید ادارات برق، جهاد کشاورزی و امورآب به‌صورت جدی به این قضیه ورود کنند.

زندان کوهدشت احداث می‌شود

بیرانوند با اشاره به بحران آب کوهدشت اظهار داشت: منابع آبی متعلق به همه مردم است؛ دست‌درازی به آب‌های زیرزمینی این شهرستان ممنوع است و با متخلفان حوزه آب برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ورود دادگستری کوهدشت به ترک فعل مدیران افزود: پرونده ترک فعل چند مدیر در این شهرستان تشکیل‌شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

رئیس دادگستری کوهدشت با بیان اینکه شورای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان به‌صورت فصلی برگزار می‌شود، عنوان کرد: کارگاهی به ریاست دادستان برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کوهدشت تشکیل شده‌است.

وی با اشاره به سوزاندن زباله‌ها در محدوده روستای خوشناموند بیان کرد: اداره محیط‌زیست کوهدشت شاکی این موضوع بوده و جمع‌آوری زباله‌ها سلامت و محیط این منطقه را به‌خطر انداخته‌است.

بیرانوند تصریح کرد: پیگیری‌های لازم را برای احداث زندان در کوهدشت انجام داده‌ایم و شهرداری نیز باید زیرساخت‌های لازم را در این زمینه برای رفاه حال خانواده‌های زندانیان انجام دهد.

انتهای پیام/ 644/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1313692

مهمترین اخبار ایران و جهان: