نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 22:19

تکمیل 769 چشمه سرویس بهداشتی در ایلام قبل از شروع مناسک اربعین

استاندار ایلام از روند تکمیل 769 چشمه سرویس بهداشتی و حمام تا قبل از شروع اربعین در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استاندار ایلام در جریان بازدید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از طرح های اربعین در مسیر ایلام - مهران، گفت: ۷۶۹ چشمه سرویس بهداشتی‌ و حمام در تمام نقاط استان و محل تردد زائران در حال احداث است.

وی ادامه داد: از مجموع کل سرویس های بهداشتی و حمام در حال ساخت در کل استان، هم اکنون ۴۴ سرویس بهداشتی و حمام در سه راهی جندالله واقع در مسیر ایلام - مهران با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در حال ساخت است.

استاندار ایلام تاکید کرد: تلاش می‌شود تمام این ۴۴ چشمه سرویس های بهداشتی تا اربعین و قبل از حضور زائران در استان به پایان برسد.

بهرام نیا یاداور شد: علاوه بر تکمیل سرویس های بهداشتی بر ساخت مساجد و اقامتگاه های متعدد برای استفاده زائران حاضر در کنگره بزرگ اربعین در مسیرهای تردد زائران تاکید کرد.

استاندار ایلام ادامه داد: به عنوان مثال مسجد سه‌راهی جندالله با مشارکت سپاه حضرت امیر‌المومنین ( ع ) استان ایلام در حال احداث است که تا اربعین تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بازدید میدانی از تونل شماره یک اربعین، پل رانشی ماربره و پروژه احداث مسجد بین راهی واقع در سه راهی جندالله بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

مهران به عنوان اصلی ترین، امن ترین و نزدیک ترین گذرگاه زمینی به عراق در ایام اربعین پذیرای بیش از ۶۰ درصد مجموع زائرانی است که از طریق مرزهای زمینی به عتبات عالیات سفر می کنند.

اوایل خردادماه نیز وزیر کشور به استان ایلام سفر کرد و از نزدیک در جریان زیرساخت های اربعین در استان ایلام قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314004

مهمترین اخبار ایران و جهان: