نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 16:08

جلوگیری از تردد 900 خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جدیت پلیس در حوزه کاهش حوادث و جان باختگان رانندگی از توقیف ساعتی و روزانه 900 خودروی حادثه‌ساز در راه های برون‌شهری استان در یک هفته گذشته خبر داد.

اصغر زارع رئیس پلیس راه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در هفته اخیر به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های محسوس و نامحسوس پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار گرفت و همچنان در تمام راه‌های استان در حال انجام است.

وی افزود: مأموران پلیس راه بدون هیچگونه اغماضی با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند برخورد قانونی کرده و خودروی آن‌ها را راهی پارکینگ می‌کنند.

زارع گفت: از شروع اجرای این طرح که از یک هفته پیش آغاز شده، تاکنون ۹۰۰ خودرو به علت تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجاز، انجام ۲ تخلف همزمان توسط تیم‌های کنترل سرعت پاسگاه‌های پلیس راه استان متوقف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: اعمال قانون عدم استفاده از کمربند ایمنی در این هفته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته که این نشان از بی‌توجهی برخی از رانندگان و سرنشیان، به ویژه سرنشینان ردیف عقب خودرو به استفاده از کمربند ایمنی است.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی نقش قابل توجهی در جلوگیری از مجروح شدن و یا فوت رانندگان و سرنشینان خودروها دارد، خاطرنشان کرد: به رانندگان و سرنشینان خودروها توصیه می‌کنیم حتماً کمربند ایمنی خود را ببندند و به سرنشینانی هم که کمربند ایمنی خود را نمی‌بندند تذکر دهند که حتماً از این ابزار ایمنی استفاده کنند تا با حوادث ناگوار در جاده‌ها مواجه نباشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313448

مهمترین اخبار ایران و جهان: