نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 12:58

وزیر جهاد: گیلان رتبه نخست تولید خاوریار را دارد

وزیر جهاد کشاورزی از جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار خبر داد و گفت: استان گیلان مقام نخست تولید خاویار و مقام دوم تولید گوشت ماهی را در کشور دارد و هزار قطعه تولید بچه ماهی خاویاری در استان گیلان موجود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با همراهی اسدالله عباسی استاندار و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی از انستیتیو تحقیقات بین‌المللی ماهیان خاویاری در چابکسر بازدید کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان اینکه صید و صیادی و نیز پرورش انواع ماهیان خاویاری یکی از مشاغل اصلی مردم گیلان به شمار می‌آید، اظهار کرد: ماهیان خاویاری موجود در دریای خزر در دنیا بی‌نظیر بوده و هرساله بخش اعظمی از این ماهیان به کشورهای حاشیه خزر صادرات می‌شوند.

محمدعلی نیکبخت با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر استان‌های شمالی در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه صید و صیادی و پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی گفت: استان‌های شمالی و جنوبی کشور به دلیل وجود نوار ساحلی، دارای بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی هستند زیرا منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای مزرعه خاویاری در گیلان و استان‌های شمالی بیان کرد: مزرعه پرورش ماهی خاویاری در گیلان با ظرفیت هزار و ۵۷۱ تن گوشت ماهی خاویاری و هشت هزار و ۲۴ کیلوگرم خاویار مشغول به فعالیت است.

وزیر جهاد کشاورزی از جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار خبر داد و افزود: استان گیلان مقام نخست تولید خاویار و مقام دوم تولید گوشت ماهی را در کشور دارد و هزار قطعه تولید بچه ماهی خاویاری در استان گیلان موجود است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1358104

مهمترین اخبار ایران و جهان: