نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:22

آینده پژوهی آموزش عالی مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: آینده پژوهی آموزش عالی در کشور مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است و این امر مهم در این دانشگاه که به آموزش عالی دختران و بانوان اهتمام دارد ابعاد دقیق تری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا ناظم بکائی، رئیس دانشگاه الزهرا (س) صبح امروز در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: امیدواریم گردهمایی متخصصان فضای فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در قالب این همایش یک روزه با شعار آموزش عالی هوشمند نقطه عطفی در اتفاقات و موفقیت های این حوزه باشد.

وی افزود: اصول راهبردی فناوری اطلاعات نیازمند هماهنگی، مدیریت کلان و تنظیم برنامه های هدفمند است و محور شکل دهنده گفتمان رهبر انقلاب در این حوزه بر لزوم بازگشت به توانمندی و استفاده از ظرفیت داخلی تاکید دارند.

ناظم بکائی تصریح کرد: امروزه فناوری اطلاعات به عنوان ابزار نیرومند و تاثیرگذار در فرایند یاددهی و یادگیری برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش مورد توجه است. آینده پژوهی آموزش عالی در کشور مبتنی بر پیشرانی فناوری اطلاعات است و این امر مهم در دانشگاه الزهرا که به آموزش عالی دختران و بانوان کشور اهتمام دارد ابعاد متنوع، دقیق و هوشمندانه تری پیدا می کند.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: فناوری اطلاعات می تواند از طریق بهبود مدیریت کلان در نظام های اطلاع رسانی، بهینه سازی داده ها و تامین اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی آینده، هماهنگی فعالیت ها و افزایش سرعت گردش داده ها بر آموزش عالی اثر گذارد و به عنوان رویکرد نوین مکمل آموزش است نه جایگزین آن و این همه بخشی از اهتمام نظام در حکمرانی فضای مجازی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296004

مهمترین اخبار ایران و جهان: