نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 00:34

انگلیس خواستار تحقیق فوری درباره شهادت کودک فلسطینی شد

کنسولگری انگلیس اعلام کرد که حداقل ۲۰ کودک فلسطینی طی سال جاری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کنسولگری انگلیس در قدس اشغالی خواستار تحقیق فوری و جامع در مورد شهادت «احمد یوسف صقر» کودک ۱۵ ساله فلسطینی در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنین شد.

کنسولگری انگلیس اعلام کرد که از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ کودک فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیدند.

نظامیان صهیونیست امروز با استفاده از خودروهای زرهی سنگین، یورشی گسترده علیه شهر جنین را آغاز کردند.

در روزهای اخیر برخی منابع صهیونیستی عنوان کرده بودند که در پی تشدید عملیات‌های مقاومتی در جنین، ارتش رژیم صهیونیستی در صدد آغاز عملیاتی گسترده در شمال کرانه باختری (جنین و نابلس) است.

در پی این یورش وحشیانه، مبارزان مقاومت با آنها وارد درگیری شده و علاوه بر تیراندازی سنگین به سوی صهیونیست‌ها، آنها را با استفاده از بمب دست‌ساز هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنین تا این لحظه به ۵ نفر افزایش یافته است.

یکی از شهدا جوانی فلسطینی به اسم خالد عزام عصاعصه است و دومین شهید هم کودکی فلسطینی به اسم احمد یوسف صقر است.

در این حملات دست کم ۲۹ نفر دیگر زخمی شدند که حال شماری از آنان وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که قسام فیصل ابو سریه جوان ۲۹ ساله فلسطینی در ادامه حملات دشمن صهیونیستی به جنین به شهادت رسیده است.

گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد میزان تلفات خود در جنین را اعلام کند.

گردان‌های قسام گردان جنین (وابسته به جنبش حماس) اعلام کرد که مبارزان قهرمان این گردان نیروهای صهیونیستی را در اردوگاه جنین در کمینی سخت گرفتار کردند و آن‌ها را با تعداد زیادی بمب هدف قرار داده سپس نیروهای اشغالگر را به گلوله بستند.

این گردان‌ها اعلام کرد که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد میزان حقیقی تلفات و خسارات نیروهای خود در اردوگاه جنین را اعلام کند.

گروهان‌های قدس گردان جنین (وابسته به جنبش جهاد اسلامی) اعلام کرد که در چارچوب عملیات انتقام آزادگان و اجرای وعده‌هایش، بالگرد صهیونیستی را که در حال بمباران خانه‌های فلسطینیان در اردوگاه جنین بود و در ارتفاعات پایین گشت‌زنی می‌کرد، در آسمان منطقه جابریات به گلوله بسته است.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از افزایش شمار نظامیان مجروح صهیونیستی در جنین به ۷ نفر خبر داد.

این رسانه‌ها ضمن شوک‌آور دانستن این رخداد، حال یکی از نظامیان مجروح را وخیم اعلام کردند.

امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی صهیونیست در این ارتباط عنوان کرد: حمله بعدی به جنین برای نیروهای صهیونیستی کار آسانی نخواهد بود، سوالی که اینجا مطرح است این است که چطور سازمان اطلاعات و نیروهای ارتش صهیونیستی از میزان قدرت بمب‌های فلسطینیان اطلاع نداشتند؟!

تحلیلگر نظامی پایگاه عبری زبان واللا تاکید کرد که بالگردهای صهیونیستی برای نجات نظامیان گیر افتاده در کمین مقاومت در جنین، به سمت هدفی در این منطقه چند موشک شلیک کردند.

بالگردهای صهیونیستی برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ در جنایتی آشکار در حال بمباران مناطق مسکونی در شهر جنین هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296792

مهمترین اخبار ایران و جهان: