نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 12:38

رشد ۱۵ درصدی بیکاری در جامعه ایثارگری گیلان

رشت- رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مطالبه شغل در جامعه ایثارگری استان گیلان گفت: باید دلایل این وضعیت واکاوی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح پنج شنبه در جلسه شورای ایثار و شهادت استان گیلان با بیان اینکه مسئولیت ما در بنیاد شهید حفظ انقلاب در ماهیت مردمی و فداکاری در این مسیر است، اظهار کرد: امام به حرکت‌های مسلحانه اوایل انقلاب اعتقاد نداشت و به فداکاری و بصیرت و آگاهی ملت باور داشت و همین هم باعث حفظ انقلاب شد.

وی با بیان اینکه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت مداری حرکت می‌کند و زندگی مردم را به لبخند بیگانه گره نمی‌زند و ایستادگی و مقاومت را در عمل دارد، افزود: اگر اقتصاد و معیشت می‌خواهیم باید در مسیر ایثار و مقاومت حرکت کنیم زیرا سازشکاری و فروگذاری اصول و ارزش‌ها به ما صدمه بیشتری می‌زند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شورای تخصصی برای عملیاتی کردن فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده و پیوست مالی نیز دارد، تصریح کرد: سال گذشته مبلغ این مورد ۳۶ میلیارد تومان بود و برنامه‌های استانی باید متناسب با نیاز منطقه شکل گیرد.

وی ادامه داد: گیلان جزو استان‌های پیشرو در تعداد جلسات و مصوبات شهدا است و استان‌های شمالی در برگزاری کنگره شهدا قابل مقیسه با سایر استان‌ها نیستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: یکی از وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که کار مربوط به شهدا توسط مردم انجام شود و فعالان فرهنگی و اجتماعی به رسمیت شناخته شده و نقش برنامه ریزی در اجرا داشته باشند.

ضرورت آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای از بین بردن گسست نسلی لازم است نسل امروز با مفهوم ایثار و شهادت آشنا شود و لازمه این کار برقراری گفتگو بین خانواده شهدا و نسل جدید است گفت: این باید جز برنامه‌های خاص مدارس دانشگاه‌ها و مساجد باشد.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال در استان تعداد افرادی که از جامعه هدف مطالبه شغل دارند ۵ هزار و ۶۹۶ نفر است که نشان دهنده ۱۵ درصد رشد نسبت به سال قبل است و این موضوع نیاز به واکاوی دارد.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه تعداد استخدام‌ها در جامعه ایثارگری کمتر شده است، افزود: در استان گیلان برای استخدام خاص فرزندان شهید و جانباز ۷۰ درصد از ۳۵۰ پست، ۹۳ پست استفاده شده و ۲۵۷ پست استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۲ نفر از جامعه ایثارگری همچنان در جریان تبدیل وضعیت هستند گفت: در حوزه مسکن در اولویت اول حدود ۷۰۰ نفر در گیلان داریم که تاکنون یک منزل هم نگرفتند.

وی ساماندهی مزار شهدا در گیلان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی ایثارگران تا پایان اردیبهشت ماه هزینه‌ها پرداخت شده اما مؤسسات درمانی تا پایان دی ماه پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286748

مهمترین اخبار ایران و جهان: