نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 09:06

نبود صنایع تبدیلی چالش حوزه کشاورزی بابل است

ساری- مدیر جهاد کشاورزی بابل نبود صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: این مسئله سبب شده تا محصولات کشاورزی به خوبی روانه بازار نشود.

محسن آهنگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بابل با داشتن اقلیم مناسب آب و خاک و سه ایستگاه تحقیقاتی در زمینه مرغ لاین، گوساله دومنظوره و تولید بذر اصلاح شده برنج گلدشت در شهرستان بابل یاد کرد و آن یکی از شهرستان‌های پیشگام در تأمین منابع غذایی در کشور است.

وی افزود: با وجود تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن مرکبات، شهرستان بابل با نبود کارخانه صنایع تبدیلی، نتوانسته است محصولات کشاورزی خود را به بهترین شکل تبدیل و به بازار عرضه کند.

آهنگری به نبود قوانین پایدار در بحث صادرات و عدم رعایت قوانین در این بحث، اشاره و بیان کرد: محصولات کشاورزی شهرستان بابل از این ظرفیت مغفول مانده‌اند.

آهنگری به نبود مدیریت درست در بهره برداری از زمین‌های کشاورزی در قطعات کوچک اشاره و تأکید کرد که برای تحقق برنامه‌های اقتصادی، به بهبود مدیریت در بهره برداری از زمین‌های کشاورزی در قطعات کوچک باید پرداخت.

مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: شهرستان بابل با داشتن ۹ مرکز خدمات کشاورزی، ۴۸ هزار هکتار جنگل، ۴۷۵ هکتار اراضی شالیزار، ۳۹۹ هزار شلتوک و ۲۲۰ هزار تن برنج سفید، به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشگام در تأمین منابع غذایی در کشور شناخته می‌شود.

وی همچنین از بالا بودن استانداردهای کشوری در حوزه کشاورزی نسبت به استانداردهای جهانی یاد کرد و افزود: برای تحقق برنامه‌های اقتصادی، به بهبود مدیریت در بهره برداری از زمین‌های کشاورزی در قطعات کوچک باید توجه شود، همچنین، برای بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان بابل، نیاز به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و صنایع دستی مربوط به محصولات کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با ایجاد این صنایع، فرصت‌های شغلی جدیدی برای افراد شهرستان بابل و همچنین افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286304

مهمترین اخبار ایران و جهان: