نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 13:46

اهمیت بخشی به ریاضی و علوم در دوره ابتدایی باید نهادینه شود

اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اهمیت بخشی به ریاضی و علوم در دوره ابتدایی باید نهادینه شود.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ابراهیمی در مراسم تجلیل از برترین‌های طرح‌های آموزش ابتدایی استان اظهار داشت: معلمان نقش‌آفرینان اهداف ویژه خلفت هستند؛ علم ابزار تکامل انسان است و معلم آمده تا انسان را در مسیر تکامل خود راهنمایی کند.

وی ادامه داد: اساس و پایه علم و جامعه، دوره ابتدایی است و در این دوره است که انسان‌ها ادب و آداب می‌آموزند؛ ابتدایی یعنی زیربنا و اساس تعلیم و تربیت و هرکس به این اهداف توجه کند در مسیر رشد و تعالی قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی افزود: مهم‌ترین شاه‌بیت سند تحول رساندن انسان به حیات طیبه است و اگر بخواهیم این امر محقق شود باید در دوره ابتدایی شکل و سرعت گیرد و هرگونه توجهی به ابتدایی، به همان میزان نیز در سایر مقاطع اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: جمله امام خمینی (ره) در این خصوص نیز بر این نکته استوار است که باید آموزش در دوره ابتدایی به شکلی ویژه توجه کنیم تا اهداف آموزش و پرورش به بهترین شکل محقق شود.

وی بیان داشت: هدف اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی رساندن به علم نافع و علم توأم با تربیت است؛ این طرح‌ها اجرا می‌شوند تا فرهنگ پژوهش، تدریس و اندیشیدن بهتر در آموزش و پرورش نهادینه شود.

ابراهیمی افزود: یکی از زمینه‌های اجرای سند تحول بنیادین، تدریس تمام ساحتی است و برای اینکه علم رشد بیشتری پیدا کند، باید آن را در دوره ابتدایی و در تقویت مهارت‌های این مقطع نظیر مهارت‌های نوشتاری و خوان‌داری جستجو کرد؛ چرا که باعث تقویت هویت دانش‌آموز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: اهمیت بخشی به ریاضی و علوم در دوره ابتدایی باید نهادینه شود چرا که مهارت حل مسئله از طریق آموزش این علوم در دوره ابتدایی باعث رفع چالش‌ها در دوره جوانی و نوجوانی است.

وی تصریح کرد: نباید این‌گونه قلمداد شود که ارزش دوره ابتدایی پایین است و معلمان توانمند و بهترین‌ها باید در مقطع ابتدایی به کار گرفته شوند و با تغییر رسته معلمان ابتدایی به‌واسطه ارتقای مدرک تحصیلی مخالفیم چرا که ابتدایی را ارزشمند می‌دانیم.

ابراهیمی بیان داشت: زیبنده نیست در استان اصفهان حتی یک نفر هم از تحصیل باز بماند و این یک زنگ خطر است که کودکی از تحصیل بازمانده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: به اجرایی‌سازی سند تحول در کف مدرسه تأکید داریم و بنابراین داریم که در مناطق و نواحی، مدرسه تحولی به‌صورت داوطلبانه ایجاد کنیم و تمام اولیای مدرسه باید دوره‌های تحولی را بگذرانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286948

مهمترین اخبار ایران و جهان: