نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 15:57

اخبار پلیس مازندران| از آزادسازی میلیاردی اراضی کشاورزی تا پلمب معادن غیرمجاز

جانشین انتظامی استان مازندران، از آزادسازی ۱۷هزار و ۹۰۰متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد به ارزشی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران، از آزادسازی ۱۷هزار و ۹۰۰متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد به ارزشی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد. 

وی در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران افزود: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و  پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حصارها و ساخت‌وسازهای ایجاد شده در زمین‌های مذکور تخریب شد.

حسینی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ۶۸مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۷ هزار و ۹۰۰ مترمربع از اراضی بخش هراز پی شهرستان محمودآباد تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را  بالغ ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و  از تشکیل پرونده برای ۶۷ نفر از سودجویان که اقدام به احداث ساختمان و دیوار کشی در زمین‌های مذکور کرده بودند خبر داد .

جانشین انتظامی استان مازندران با تاکید بر در برخورد قاطع و قانونی پلیس با و ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست: برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و  هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.

*پلمب معادن غیر مجاز شهرستان نور 

علی‌اکبر قلی‌پور فرمانده انتظامی شهرستان نور، از پلمب و جلوگیری، از فعالیت ۱۰  معدن غیر‌مجاز و ناامن در آن شهرستان خبرداد. 

وی گفت: در پی عدم رعایت اصول فنی و بهداشت محیط کار در برخی از معادن شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از معاون این شهرستان، ۱۰ معدن به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشت محیط کار پلمب و از فعالیت آنان جلوگیری شد.

قلی‌پور، هدف از این اقدام را  حفظ وصیانت از نیروی کار برشمرد و گفت: پلیس و دستگاه قضائی در حفظ حقوق عامه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و در این راستا همکاری مردم در شناسایی و معرفی متخلفان  الزامی است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287392

مهمترین اخبار ایران و جهان: