نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 18:01

گیلان از امشب بارانی می‌شود

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی از ورود سامانه بارشی و کاهش دمای ۶ تا هشت درجه‌ای در گیلان خبر می‌دهد، گفت: این سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان ماندگار است و در این مدت رعد و برق و صاعقه دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد دادرس امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آسمان گیلان امروز آفتابی است و دمای هوا در حال افزایش است، اظهار کرد: از عصر امروز با ورود یک سامانه بارشی به تدریج آسمان استان ابری می‌شود و با آغاز بارش‌ها دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان ماندگار است و در این مدت رعد و برق و صاعقه دور از انتظار نیست، گفت: دریای خزر امروز و فردا با ارتفاع موج بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر در برخی ساعات برای شنا و دریانوردی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دمای فعلی شهر رشت مرکز گیلان ۲۹ درجه سلسیوس است و در گرم‌ترین ساعت ممکن است تا ۳۳ درجه سانتی گراد هم برسد، افزود: رطوبت هوای این شهر هم ۶۰ درصد است، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه و صومعه سرا با ۳۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌ها بوده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293504

مهمترین اخبار ایران و جهان: