نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 08:42

وقوع بیش از ۲۰ سیلاب بهاری در ۳ شهر مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به تکرار وقوع سیلاب طی دو هفته اخیر در آسمان مازندران، گفت: طی این مدت در بلده بیش از ۱۰ مورد، در سوادکوه و آمل ۷ مورد شاهد وقوع سیلاب بودیم.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره جزئیات سیلاب بهاری و برآورد خسارت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به اینکه شرایط وقوع سیلاب در ارتفاعات استان مهیا است، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی موجب شده بارش‌ها حالت سیل‌آسا به خود بگیرد.

وی با اشاره به تکرار وقوع سیلاب طی دو هفته اخیر در آسمان مازندران، افزود: طی این مدت در بلده بیش از ۱۰ مورد، در سوادکوه و آمل هر کدام ۷ مورد شاهد وقوع سیلاب بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه ارتفاعات استان مستعد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری است، خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات احتیاطی در دستور کار قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: در این مدت پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه، خودداری از حضور دامداران در ارتفاعات و همچنین پرهیز از توقف و تردد غیرضروری در کوهستان‌های استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر مورد تاکید است.

وی با هشدار نسبت به ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌های مازندران، گفت: باوجود هشدارها باز هم می‌بینیم که برخی از مردم این مسائل را جدی نمی‌گیرند؛ درحالی‌که باید بدانند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درخصوص میزان خسارت سیلاب در استان، یادآور شد: میزان خسارت براثر وقوع سیلاب در بخش‌های مختلف درحال ارزیابی است و طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294604

مهمترین اخبار ایران و جهان: