نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 15:39

۳۷طرح بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در حال حاضر ۳۷ طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان‌سیرت ظهر شنبه در نشست با فرمانداران و مدیران شبکه‌های بهداشت استان افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان، اعتبار طرح‌های حوزه بهداشتی و درمانی ۴۸۵ میلیارد تومان بود که ۸۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت موجود در سفر دوم ریاست جمهوری به استان باید طرح‌هایی تعریف شوند که کد ردیف ملی داشته و دارای اهمیت درمانی بوده و در راستای کمک به سلامت مردم باشد.

جاودان سیرت تصریح کرد: تعداد طرح‌های تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی برای سفر دوم ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرستان بویراحمد ۱۰ طرح، شهرستان کهگیلویه چهار طرح و شهرستان گچساران سه طرح، است که برخی از این طرح‌ها نظیر پزشکی هسته‌ای و بیمارستان سوختگی در تأیید شدن با مشکل خاصی مواجه نیستند.

وی افزود: در برخی طرح‌ها نظیر بیمارستان پاتاوه با مشکل تأمین زمین روبرو هستیم و در شهرستان مارگون نیز برای ساخت بیمارستان خیرساز، در صورت تأمین زمین، خیر سازنده آمادگی ساخت را اعلام کرده است.

جاودان سیرت اظهار داشت: ۱۷ پروژه در استان برای سفر ریاست جمهوری مطرح شده که از مهمترین آنها در شهرستان بویراحمد بیمارستان سوختگی، فاز دوم پزشکی هسته‌ای، ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، تکمیل دانشکده پرستاری با پیشرفت ۸۵ درصد با اعتبار پیشنهادی ۷۰ میلیارد تومان، دانشکده دندانپزشکی و توسعه بیمارستان شهید جلیل است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلات برای توسعه مراکز بهداشت و ایجاد مراکز جامع خدمات سلامت تأمین زمین است و ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی در شهرستان بویراحمد به صورت استیجاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: ۲۵ طرح قابل افتتاح در بخش‌های بهداشتی و درمانی در استان برای سفر دوم ریاست جمهوری وجود دارد.

جاودان سیرت افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان دهدشت بیش از ۸۵ درصد است که در کشور جز بالاترین ضریب‌های اشغال بیمارستانی محسوب می‌شود و در راستای ساخت بیمارستان جدید در شهر دهدشت، زمین مورد نیاز تأمین شده اما در راستای اخذ مجوز نیاز است رایزنی لازم برای رفع مشکل انجام شود.

وی اظهار داشت: در سطح استان ۱۱ بیمارستان فعال وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322192

مهمترین اخبار ایران و جهان: