نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 14:23

خط ویژه| سانسور اعتراضات گسترده فرانسه در رسانه‌های غربگرا

جالب اینجاست که رسانه های جریان غربگرا در داخل، در بزک و تطهیر غرب، حتی گوی سبقت را از رسانه هایی همچون بی بی سی فارسی نیز ربوده اند. چرا که این رسانه نیز به جهت حساسیت مخاطب، خود را ملزم دانسته که درباره اعتراضات فرانسه اطلاع رسانی کند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

سانسور اعتراضات گسترده فرانسه در رسانه های غربگرا

یکی از شعارهای پرتکرار جریان غربگرا این است «دانستن حق مردم است». اما این جریان سیاسی هیچگاه خودش به این شعار جامه عمل نپوشاند. جدیدترین نمونه، بازتاب اعتراضات فرانسه در رسانه های غربگرا در داخل کشور است.

این رسانه ها به هیج عنوان به این خبر مهم نپرداختند. چرا؟! چون یکی از کارویژه های اصلی این طیف، بزک و تطهیر چهره غرب است. بر این اساس به هیچ عنوان نباید چهره ای منفی از کشورهای غربی نمایش داده شود.

اما جالب اینجاست که رسانه های جریان غربگرا در داخل، در بزک و تطهیر غرب، حتی گوی سبقت را از رسانه هایی همچون بی بی سی فارسی نیز ربوده اند. چرا که این رسانه نیز به جهت حساسیت مخاطب، خود را ملزم دانسته که درباره اعتراضات فرانسه اطلاع رسانی کند.

به اذعان رسانه های غربی، اعترضات اخیر در فرانسه حداقل در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. تظاهرات‌ها در فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.
 

 

یک مأمور پلیس صبح سه‌شنبه نوجوان ۱۷ ساله‌ای که نائل نام داشت را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت.گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است.

نکته مهم در این خصوص، خشونت پلیس فرانسه است که موارد مشابه متعددی از آن پیش از این در آمریکا و کشورهای غربی مشاهده شده است. رسانه های غربگرا بر این خشونت آشکار سرپوش گذاشته و آن را بزک می کنند. نکته قابل تأمل اینجاست که همین رسانه ها در سال گذشته، اشرار و تروریست ها را برای انجام اعمال جنایتکارانه تهییج و تحریک می کردند. اقداماتی که به بریدن گلوی یک مأمور پلیس، آتش زدن یک مأمور راهنمایی و رانندگی و زیرگرفتن مأمور فراجا با خودرو انجامید.

 

چه کسانی بر نابودی «امید مردم» اصرار دارند؟!

هر چقدر جریان غربگرا در نشان دادن چهره مثبت و بی نقص از غرب در تلاش است، به همان اندازه و چه بسا بیشتر در سانسور اخبار مثبت و نشان دادن چهره ای منفی و پرنقص از داخل ایران در تلاش است.

نشان به آن نشان که هر بار رئیس جمهور به استان های مختلف سفر کرده و پروژه هایی که در دولت های قبلی به دلیل قصور و تقصیرها و کم کاری ها،  نیمه کاره و بر زمین مانده و در این دولت با همت و تلاش شبانه روزی به سرانجام رسیده را افتتاح می کند، این رسانه ها با تمام توان به سانسور آن می پردازند.

در جدیدترین نمونه، رئیس جمهور با سفر به کرمان، 12 پروژه مهم آب و برق را افتتاح کرد. برخی از این پروژه ها حداقل 10 سال بر زمین مانده بود و مردم را چشم انتظار گذاشته بود.

پیش از این نیز دولت سیزدهم طرح های مهم و بزرگی را در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان و سایر استان ها افتتاح و بهره برداری کرده بود.

سوال اساسی این است که چرا جریان غربگرا با اخبار خوب و ایجاد امید در مردم کشورمان، دشمنی و خصومت دارد؟! چرا این طیف مدام در پی سیاه نمایی و بن بست نمایی امور کشور است؟!

 

گردن کشی مقابل قانون و اصرار برای حضور فرد بی صلاحیت در اتاق بازرگانی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «چرایی تردید در انتخاب هئیت رئیسه اتاق ایران» نوشت: «این انتخابات به شایستگی و سلامت، در اسفندماه گذشته، در اتاق تهران و شهرستان‌ها برگزار شد و هیئت نمایندگان هر اتاق که پارلمان آن به شمار می‌آید، برگزار شد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «شگفت اینکه از فردای این انتخاب «بازندگان» که اغلب «بازرگان» تجارت تحریم‌ها هستند، هیاهو برآوردند که نکات ایمنی در این انتخابات رعایت نشده و باید نتیجه ابطال شود!! یاللعجب، شگفتا و دریغا؟ گویا این بداخلاقی مدنی نتیجه لقمه سودهای بادآورده از «تجارت تحریم»های ظالمانه است که همه رنج ملت ایران سرچشمه در این تحریم‌ها دارد. بازندگان حرفه‌ای در این میدان «ابطالی‌»گری می‌زنند و تنور بخش خصوصی واقعی ایرانی را با شیوه‌های «خصولتی» می‌خواهند خاموش کنند. متأسفانه در این کارزار ناامیدی و «نااطمینانی» را بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کنند.»

 

متاسفانه برخی رسانه های جریان غربگرا اصرار دارند که علیه قانون گردن کشی کنند. حسین سلاح ورزی در انتخابات اخیر اتاق بازرگانی به صورت غیرقانونی حضور داشته است چرا که صلاحیت وی از سوی نهادهای امنیتی رد شده بود. 

در حال حاضر رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و اینترنشنال نیز به صورت ویژه از این فرد حمایت کرده و بر حضور وی در اتاق بازگانی اصرار دارند. به نظر شما چرا رسانه های دشمن برای حضور چنین شخصی خود را آب و آتش می زنند؟! آیا آنها نگران اقتصاد کشور و معیشت مردم هستند؟!

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322148

مهمترین اخبار ایران و جهان: