نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 13:58

کمک ساماندهی مشاورین املاک به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مشاورین املاک در استان، گفت: آموزش و نظارت بر مشاورین املاک توانسته منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش استانی و یک روزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه املاک و خودرو ظهر یکشنبه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین و اعضا اصناف املاک و خودرو برگزار شد.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی دادگستری ورودی بالای پرونده‌ها است، اظهار کرد: معتقدیم برای کاهش وردی پرونده‌ها در جرایم مختلف به جای مدیریت پرونده‌ها باید اختلافات را مدیریت کرد.

وی افزود: این مهم کمک خواهد کرد پرونده‌ای در دادگستری تشکیل نشود و خود مردم با ظرفیت‌های خوبی که از بزرگان و ریش سفیدان دارند اختلافات را به مصالحه بکشانند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: هر پرونده ناشی از یک اختلاف است و ما می‌توانیم منشأ اختلاف را تشخیص دهیم و با مدیریت آن از تشکیل پرونده جلوگیری کنیم و این امر مهم به راحتی مردم و رفاه اجتماعی کمک خواهد کرد.

توسلی زاده گفت: حدود چهار سال پیش به این نتیجه رسیدم که بیش از ۸۰ درصد از روابط حقوقی بین مردم از جمله عقود و ایقاعات در مشاورین املاک تنظیم می‌شود و بر آن شدیم که اگر این قراردادها بدون ابهام و اجمال منعقد شود و طرفین از حقوق خود با خبر باشند و می‌توان از شکل گیری بسیاری از پرونده‌ها در دادگستری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس با آموزش‌های لازم و مستمر به مشاورین املاک، نظارت و بازدیدهای میدانی، وجود مشاور حقوقی در این بنگاه‌های معاملاتی، کسب استعلامات لازم از ادارات مرتبط و در نهایت الزام استفاده از مباشر از جمله اقدامات برای ساماندهی بود که از یک سو اعتماد مردم جلب شود و از طرفی بازار خود مشاورین پر رونق شود و در نهایت از ورودی پرونده‌های دادگستری کاسته شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت: این کار بزرگ یعنی ساماندهی مشاورین املاک یک کار استثنایی در استان کرمانشاه بود که می‌تواند به همه کشور صادر شود و امروز این همایش بعد از یک تلاش چهار ساله صورت گرفته است و خوشحالیم توانستیم یک ایده حاصل از فکر را به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات ما به منظور ایجاد آرامش برای مردم و جامعه است و تلاش می‌کنیم جامعه را بهتر و بدون هزینه اداره کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292648

مهمترین اخبار ایران و جهان: