نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 13:50

تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین پیش بینی شود

رشت- استاندار گیلان، اربعین را فرصتی برای انتقال فرهنگ به جهانیان عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین گیلان با اشاره به اینکه اربعین فرصتی برای انتقال فرهنگ به جهانیان است، اظهار کرد: متولیان امر تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین را پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد زوار امسال بیش از سال‌های گذشته و از مرز ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر نیز بگذرد، افزود: سال گذشته حدود ۵۰ هزار زائر از گیلان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

عباسی با بیان اینکه اربعین یک حرکت مردمی است و دولت فقط نقش نظارتی و پشتیبانی دارد، ادامه داد: این همایش می‌بایست همچنان مردمی بماند تا همه مردم به تناسب شرایط خود بتوانند در این مراسم حضور یابند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برقراری امکانات لازم توسط موکب‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران و نیز حمل و نقل و جابجایی آنها بسیار با اهمیت است، گفت: باید تلاش کنیم تا غنای فرهنگی خود را در این مراسم بزرگ به جهانیان نشان دهیم.

استاندار گیلان به توطئه دشمنان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته پس از مراسم اربعین دشمنان برای برپا کردن آشوب در این سرزمین برنامه‌ریزی کردند که این آشوب‌ها و اغتشاشات به ۲ دلیل مهم انجام شد یکی حضور گسترده مردم در مراسم معنوی و دومی به دلیل حرکت جهادی دولت در بخش اقتصادی بود.

استاندار گیلان تصریح کرد: امسال دولت با قدرت در بخش اقتصادی حرکت خواهد کرد و در مراسم معنوی اربعین هم پیش بینی می‌شود حضور زائران بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290304

مهمترین اخبار ایران و جهان: