نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:19

فلسفه سیاسی نظام اسلامی از ولایت و غدیر سرچشمه گرفته است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فلسطه سیاسی نظام اسلامی از ولایت و غدیر سرچشمه گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تبریک عید سعید غدیر با بیان اینکه عید غدیر افضل اعیاد است، افزود: هیچ چیز بهتر از ایمان نیست و کفار با عید غدیر و اکمال دین مأیوس شدند.

وی با اشاره به برکات و فیوضات معنوی عید سعید غدیر خم تصریح کرد: در روز عید غدیر باید نسبت به کسانی که به حضرت علی (ع) و خاندان نبوت و امامت ظلم کردند تبری جوییم و نسبت به دشمنان خشم داشته باشیم.

وی تقوا را نشانه محبت و مودت به حضرت امیرالمومنین علیه السلام دانست و گفت: حقیقت تقوا محبت حضرت امیرالمومنین است زیرا جز آدم‌های با تقوا بر ولایت حضرت علی ثابت قدم باقی نمی‌مانند.

امام جمعه ساری با تبریک عید غدیر به ساحت مقدس صاحب ولایت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف افزود: در بسیاری از شهرهای مازندران با برپایی مواکب در خیابان‌ها و معابر جشن‌های غدیر به خوبی برگزار شد.

فرقه ضاله بهائیت بنیانگذار کشف حجاب است

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن روز حجاب و عفاف و محکوم کردن حادثه‌ای که به وسیله عمال رضاخانی اجرا شد، این حادثه را آغازی برای رواج بی‌حجابی دانست و گفت: با پیدایش فرقه ضاله بهائیت اولین کشف حجاب توسط بانوان سرکرده بهائیت رخ داد و بنیانگذار کشف حجاب فرقه ضاله بهائیت بوده است.

آیت الله لائینی با اشاره به روز مباهله تصریح کرد: سرچشمه جریان ولایت غیر است و فلسفه سیاسی نظام اسلامی و ساختار سیاسی اسلام از ولایت و غدیر شکل می‌گیرد و ملت ایران با تبعیت پیروی از ولایت و رهبری مقابل دسیسه‌های مختلف ایستاده است.

امام جمعه ساری گفت: اگر قرار است در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و غیره رشد کنیم باید از ولایت تبعیت داشته باشیم و تجربه نشان داده هرجا دولتمردان به توصیه‌های رهبری عمل کردند موفق بودیم.

نماینده ولی فقیه استان مازندران با بیان اینکه سعادت در دنیا و آخرت مستلزم آن است که در پرتاب ولایت فقیه باشیم و تبعیت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان انقلاب اسلامی ضربه بزرگی را به تاریخ استعمار وارد کرده است، گفت: این ناشی از ولایت فقیه است زیرا ضربه‌ای که انقلاب اسلامی بر پیکره استعمار زده است بی‌نظیر است و باید به دنیا اعلام کنیم که این ملت با هماهنگی و تبعیت از ولایت پرچم برافراشته شده شهیدان و امام شهیدان و این راه را تا زوال و سرنگونی نظام سلطه ادامه خواهند داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340448

مهمترین اخبار ایران و جهان: