نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 10:17

۳۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان از پرداخت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۵۵ واحد صنعتی و معدنی استان طی یک سال اخیر خبر داد.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تیرماه امسال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است، ابراز کرد: ۲۵۵ واحد صنعتی و معدنی توانسته‌اند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز در این بازه زمانی به واحدهای صنعتی و معدنی استان سمنان پرداخت شده است، افزود: ۳۰ واحد توانسته‌اند از این تسهیلات بهره مند شوند.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۱۱۰ میلیون دلار ارزش صادرات شرکت‌های تولیدی صنعتی و معدنی استان بوده است، گفت: این واحدها در یک سال اخیر ۲۴۳ هزار تن کالا به مقاصد مختلف در دنیا صادر کرده‌اند.

احمدی واردات واحدهای صنعتی و معدنی را ۱۳۹ میلیون دلار دانست و با بیان اینکه این واردات عمداً ماشین آلات و مواد اولیه تولید و … بوده است، افزود: ۳۳ هزار و ۱۰۰ تن مجموع وزن کالاهای وارداتی استان در یک سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر همچنین ثبت سه هزار و ۹۲۱ مورد سفارش گمرکی از سوی واحدهای تولیدی استان سمنان انجام شده است، گفت: ارزش این سفارش‌ها یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در بازه زمانی اول تیرماه سال قبل تا اول تیرماه امسال ۴۸۷ پروانه صنفی در استان صادر شده است، ابراز کرد: یک هزار و ۹۰۰ مورد پروانه توزیعی و یک هزار و ۱۲۰ مورد پروانه خدماتی در همین بازه زمانی برای داوطلبان استان سمنان از سوی سازمان صمت صادر شده است.

احمدی از صدور ۹۹ مورد کارت بازرگانی در یک سال اخیر در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: ۱۱۷ کارت بازرگانی نیز در بازه زمانی اول تیرماه ۱۴۰۱ تا اول تیرماه امسال، تمدید شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341504

مهمترین اخبار ایران و جهان: