نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 08:33

جشنواره بین‌المللی اسب کُرد به میزبانی کرمانشاه مقدمه‌ای برای ثبت‌جهانی آن است

استاندار کرمانشاه از اسیب اصیل کُرد به‌عنوان یکی از سرمایه‌های خوب منطقه غرب کشور به خصوص استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی اسب کُرد مقدمه‌ای برای ثبت‌جهانی آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جشنواره بین‌المللی اسب اصیل کُرد با حضور بیش از  ۱۰۰ رأس اسب از نقاط مختلف کشور، به میزبانی کرمانشاه طی دو روز ( ١۵ و ١۶ تیرماه) در استادیوم ورزشی انقلاب برپا است.

تهیه پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و معرفی کرمانشاه به عنوان خاستگاه این از اهداف این جشنواره است. 

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: اولین جشنواره اسب کُرد در این ایام مبارک در کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی از اسیب اصیل کُرد به‌عنوان یکی از سرمایه‌های خوب منطقه غرب کشور به خصوص استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی اسب کُرد مقدمه‌ای برای ثبت‌جهانی آن است. 

استاندار کرمانشاه انواع و اقسام گشایش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری را از مزیت‌ها و ثمرات ثبت جهانی اسب کُرد دانست و افزود: اسب محصول کار مشترک صنعت، کشاورزی و گردشگری است که با تولید یک صنعت مولد در استان بیش از ۳۰ نوع اشتغال به همراه دارد.

این جشنواره با مشارکت استانداری کرمانشاه، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ،سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل ورزش و جوانان، شهرداری، فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانه صنعت و معدن و هیأت سوارکاری کرمانشاه در حال برگزاری است و آیین اختتامیه این همایش عصر امروز روز جمعه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340048

مهمترین اخبار ایران و جهان: