نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 15:03

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح.های نیمه تمام نوسازی مدارس استان نیاز است.

سید رضا حسینی نیک در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج‌ اظهار داشت: در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ماه 1400 متاسفانه هیچ گونه مصوبه‌ای در فصل آموزش و پرورش مصوب نشده بود.

وی عنوان کرد: با توجه به گزارش‌هایی که مردم و وزیر وقت آموزش و پرورش دادند موضوع مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموز به رئیس جمهور اعلام شد و رئیس جمهور به طور ضرب الاجلی دستور جمع آوری تمام مدارس بالای 10 دانش آموز را داد.

حسینی‌نیک ابراز کرد: از همان روز نخست این اداره کل به عنوان مجری ساخت و ساز فضاهای آموزشی وارد کار شد و تمام مدارس کانکسی مستقل بالای 10 نفر دانش آموز شناسایی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: 77 مدرسه شناسایی شد و برآوردها و مناقصات در این خصوص صورت گرفت و تا مهر 1402 یقینا 77 مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

حسینی نیک ادامه داد: در متمم سفر با پیگیری‌های استاندار اعتبارات خوبی به فصل آموزش و پرورش اختصاص یافت و تمامی این اعتبارات جذب شد.

وی  تاکید کرد: بالغ بر 10 پروژه بزرگ به کمک این اعتبار در استان آماده شده که بخشی در سفر پیش روی رئیس جمهور و مابقی در مهرماه 1402 افتتاح می‌شوند.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: در تحویل پروژه‌ها امسال یک انقلاب بزرگ در بحث مدرسه سازی خواهیم داشت و پروژه‌های بزرگی تا قبل از مهرماه 1402 حدودا تا 80 مورد هدفگذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول یک سال و 6 ماه 200 پروژه هدفگذاری کرده‌ایم که تحویل بدهیم.

حسینی نیک ابراز کرد: در زمینه ساماندهی مدارس کانکسی که دستور رئیس جمهور بود، گامی انقلابی و جهادی برداشته شد و 77 مدرسه به مرحله اجرا رفتند و تمام تا مهر ماه 1402 تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: معضلات استان در حوزه آموزش و پرورش در این مدت بررسی و مهم ترین خواسته‌های این حوزه احصا شد تا شاهد تغییرات اساسی در استان انجام گیرد.

حسینی نیک تاکید کرد: این مصوبات شامل اختصاص 50 میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس، تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و موارد دیگر است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مدارس جانبی (الحاقی) نیز در سفر دوم پیشنهاد داده می‌شود، افزود: ساماندهی مدارس کانکسی با مشارکت بنیاد برکت در قالب طرح شهید پناهی در حال اجراست و طرح نوپایی نیز هم اکنون در قالب طرح شهید عجمیان برای بهسازی و شادابی مدارس ( تعمیر و تجهیز صندلی‌های مدارس) در دست اجراست که انتظار داریم 2 هزار میز و صندلی مدارس استان تعمیر شود.

حسینی نیک یادآور شد: درخواست ساخت چند مجتمع بزرگ به خصوص در بویراحمد و حاشیه شهر را داریم و ساخت هنرستان هم در برخی شهرستان های استان هم مطالبه خواهد شد.

وی بیان کرد: ساماندهی و تکمیل چهار اردوگاه استان، تکمیل و تجهیز پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد ساخت 6 مدرسه در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مطالبات استان در حوزه نوسازی مدارس خواهد بود.

حسینی نیک گفت: هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام نوسازی مدارس استان نیاز است و این مهم به صورت مصوبه پیشنهاد داده می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بالغ بر 19 فضای ورزشی نیمه کاره در استان وجود دارد که انتظار کمک برای تکمیل آن ها وجود دارد.

حسینی نیک اضافه کرد: در طرح شهید «سرایداران» نیز جمع آوری مدارس سنگی و ناایمن در دستور کار است.

وی بیان کرد: 485 مدرسه سنگی با دانش آموز در استان وجود دارد که شامل 820 کلاس درس است. در فاز یک حدود 61 مدرسه برای استان در نظر گرفته شده و در سفر برای آن اعتبار اختصاص داده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1342004

مهمترین اخبار ایران و جهان: