نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 01:43

صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح بین‌المللی مخابره می‌کند

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح ملی و بین‌المللی مخابره می‌کند که قابلیت ثبت و جهانی شدن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه یکشنبه در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح ملی و بین‌المللی مخابره می‌کند که قابلیت ثبت و جهانی شدن دارد.

وی با بیان اینکه آثار تولید شده در استان قابلیت عرضه جهانی را دارند، گفت: با توجه به جایگاه جهانی رئیس شورای جهانی صنایع دستی تقاضا داریم معرفی ظرفیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ هزار نفر از هنرمندان استان اردبیل در رشته صنایع دستی بیان کرد: ارتباط صنایع دستی و تولید محصولات با ارزش در این بخش با فرهنگ، هنر، قدمت، تاریخ و تمدن یک سرزمین، یک ارتباط و تعامل بی‌نظیر است و باید قدر این ظرفیت‌های عظیم را بیش از گذشته بدانیم.

قاسمیان در پایان خاطرنشان کرد: اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279048

مهمترین اخبار ایران و جهان: