نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 19:50

آذربایجان غربی از استانهای برتر در امنیت سرمایه گذاری است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر از استان‌های برتر در امنیت سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در آئین معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای مسلح استان برای ارتقای شاخص‌های امنیتی مرزها افزود: مرزهای امن، مهمترین رکن توسعه تجارت با همسایگان است و روز به روز بر رونق آنها افزوده می‌شود.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، منطقه شمال غرب و مرزهای طولانی این منطقه محل حضور عوامل گروهک‌ها و ضد انقلاب بود و آنان همواره بدنبال ناامن سازی در منطقه بودند.

معتمدیان با اشاره به تلاش‌های بی وقفه و ایثار نیروهای مسلح برای جلوگیری از ناامنی در منطقه و مرزهای آذربایجان غربی اضافه کرد: به مدد این تلاش‌ها، امروز شاهد امنیت پایدار در این مناطق و مرزها هستیم و با اقتدار نیروهای مسلح ما، تروریست‌ها و ضد انقلاب در خارج از مرزها رصد شده و با آنان برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی در حال حاضر از استان‌های برتر در امنیت سرمایه گذاری به شمار می‌رود و این امر با فداکاری نیروهای مسلح بدست آمده است.

معتمدیان با بیان اینکه مرزبانان ما در سخت‌ترین شرایط از مرزهای کشور صیانت می‌کنند، گفت: علاوه بر وظایف مرزبانی که به صورت کامل اجرایی می‌شود این نیروهای خدوم همیشه در شرایط سخت مشغول امدادرسانی و خدمت رسانی به مردم مرزنشین نیز هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، در حال حاضر فقط از مرز تمرچین که مرز آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق است، صادرات سالانه ما به بیش از یک میلیارد دلار رسیده که از صادرات ایران به ۲۷ کشور اروپایی بیشتر است.

معتمدیان بر توسعه خدمات مرزی در حوزه تجارت و تردد مسافر تاکید کرد و یادآور شد: دنبال بازگشایی مرز از مناطق دیگر از جمله شهرستان‌های سلماس و چالدران هستیم که این امر نیز به علت وجود امنیت در منطقه ممکن شده است.

در این آئین سردار محمد احمدی به عنوان فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی منصوب و معارفه شد؛ پیش از این مسئولیت مرزبانی استان بر عهده سردار حسین‌خانی بود که به معاونت امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی منصوب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278092

مهمترین اخبار ایران و جهان: