نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 18:19

نیازمند تقویت بنیان های دینی و عقیدتی در جامعه هستیم

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه گفت: نیازمند تقویت بنیان‌های دینی و عقیدتی افراد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میرعظیمی ظهر شنبه در همایش «حال خوب زندگی» با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: نیازمند تقویت بنیان‌های دینی و عقیدتی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه رخدادهای شیرین و حال خوش زندگی ثمره باورمندی است اهداف و برنامه‌های کانون برای فرهنگ‌سازی و تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان تشریح کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه به اولویت‌های این نهاد در تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، گروه‌های مردم‌نهاد و ایجاد ارتباط سازنده میان کانون، کودک و خانواده اشاره و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های پیوند با خانواده به همین‌منظور صورت می‌گیرد.

وی به سیاست‌های کانون برای تحقق شعار «هر خانه یک کانون و هر مادر یک مربی» اشاره و اضافه کرد: کاهش پیوند کودک و نوجوان با خانواده، از دلایل گرایش روزافزون فرزندان برای حضور در فضای مجازی به شمارمی‌رود و برهمین اساس، بسترسازی برای نقش‌آفرینی تربیتی خانواده‌ها و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده‌سازان، در اولویت برنامه‌های این نهاد فرهنگی قرار دارد.

میرعظیمی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و مهارت‌آموزی به آینده‌سازان را از برنامه‌های اثربخش و تأثیرگذار این مجموعه عنوان و تاکید کرد: لازم است برای «مسدودسازی مسیر ناکجا آبادها» و تربیت نسلی مؤمن و توان‌مند، از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی استفاده‌کنیم.

ادامه‌بخش این همایش نیز کارگاه مهارت‌های حال‌خوش‌زندگی با محوریت «جرأت‌مندی» برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306148

مهمترین اخبار ایران و جهان: