نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:58

قیمت میوه در بوشهر 30 تا 40 درصد کاهش می‌باید

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با ورود دادگستری، شهرداری بوشهر در هفت نقطه بوشهر میادین میوه و تره بار با قیمت مصوب ایجاد خواهد کرد که امید است قیمت میوه و تره‌بار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده های قضایی در  استان بوشهر اظهار داشت: سال گذشته ۱۳ هزار پرونده از پرونده‌های بالای یک سال در دادگستری منتهی به صدور رأی شده که بر اساس ورودی استان رقم مطلوبی است.

وی با بیان اینکه ورودی پرونده‌ها به استان ۲۸ هزار مورد است، گفت: از این میزان ۷۰ درصد پرونده‌ها زیر شش ماه مختومه شده و به طور میانگین ۲۰۰ پرونده به شعب تجدید‌نظر می‌روند.

مهرانگیز با اشاره به اینکه از دهه ۶۰ مردم این استان دچار مشکل در اسناد خود بوده‌اند عنوان کرد: در خصوص منطقه هلیله و بندرگاه با ورود رئیس ثبت اسناد و املاک کشور سند سربی مردم تبدیل به سند تک‌برگ شد.

این مقام مسؤول از پیگیری ۸۰ هکتار زمین در جزیره خارگ که متعلق به مردم است و ۱۰۰ درصد این اسناد به نام دولت و به نمایندگی نفت صادر شده بود خبر داد و گفت: در خصوص مشکل اسناد مردم در آبپخش، مسکن و شهرسازی موظف است جواب استعلام ثبت اسناد و املاک را بدهد در غیر اینصورت طبق قانون و پس از گذشت یک ماه، این استعلام مثبت تلقی شده و سند مردم داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تعیین تکلیف هفت هزار و ۴٢٩ هکتار از اراضی عسلویه که موات اعلام شده بود اعلام کرد: در این راستا سال گذشته هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی تصرف شده به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان برگشت داده شد و در ٨۵ هکتار، اقدامات و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی صورت گرفت و در این راستا جشن ملی انفال برای سنددار کردن 99 درصد اراضی ملی و دولتی در استان بوشهر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ١٢ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد بیان داشت: اگرچه دشمنان از احکامی که صادر می‌شود سوء‌استفاده می‌کنند اما حکم اعدام طبق ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر برداشته نشده و با قاچاقچیان به طور جدی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از کشف ٧٠ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه در سه ماه نخست امسال خبر و ادامه داد: ٧٠ درصد سرقت‌ها و ٧٠ درصد طلاق‌ها در استان مربوط به مصرف‌کنندگان موادمخدر است و در این راستا برای قاچاقچیان مواد مخدر در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان و سه ماه امسال ۶۰ میلیارد تومان جریمه صادر شد.

مهرانگیز در خصوص بالا بودن قیمت میوه در استان اعلام کرد: با ورود دادگستری، شهرداری در هفت نقطه بوشهر میادین میوه و تره بار با قیمت مصوب ایجاد خواهد کرد که امید است قیمت میوه و تره‌بار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

این مقام مذکور با اشاره به مجازات جایگزین حبس گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از شورای راهبردی برای آزادسازی ۶۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و ٨۴ میلیارد تومان برای آزادسازی ۱۳۵ نفر از این محکومین به کمک خیّرین انجام شد؛ در حال حاضر ۷۰ نفر از محکومین جرایم غیر عمد با بدهی ١١٣ میلیارد تومان در زندان هستند.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305804

مهمترین اخبار ایران و جهان: