نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 09:47

کشت فراسرزمینی، راهکار برون‌رفت از معضل کم‌آبی

فرماندار بهار گفت: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون‌رفت از معضل کم‌آبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مجتبی فیض‌اللهی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اظهار کرد: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون‌رفت از معضل کم‌آبی است و کشاورزان می توانند از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه با توجه به اقلیم، خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی بهره گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل شهرستان بهار سالانه ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی و ۲۵ هزار تن سیر در این شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار گفت: دو واحد فرآوری سیب زمینی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و علاوه بر این ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی توسط کشاورزان بهار خارج از استان تولید و اوایل پاییز به شهرستان منتقل می‌شود.

وی از وجود ۵۸ واحد سردخانه بالای صفر در شهرستان بهار خبر داد و گفت: این واحدها با ۱۵۰ هزار تن ظرفیت در حال فعالیت هستند و ۴۳ واحد دیگر نیز با ۱۵۰ هزار تن ظرفیت در حال ساخت است.

فیض‌اللهی تصریح کرد: ۶۲ واحد صنایع تبدیلی شوریجات، ترشیجات رب و مربا با ظرفیت سالانه ۹۰۳ هزار تن فعالیت می‌کنند که بخشی نیز صادر می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید سیر در استان همدان و شهرستان بهار و ضرورت نگهداری و فرآوری این محصول، ایجاد انبارهای ویژه نگهداری سیر و سرمایه‌گذار در این حوزه ضروری است.

فرماندار بهار اضافه کرد: اخیراً بحث واردات آب مجازی قوت گرفته یعنی اگر یک کیلو محصول در خارج از استان و کشور تولید کنیم قطعاً بیش از ۱۰۰ لیتر از ذخایر آب زیرزمینی را حفظ کرده‌ایم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362804

مهمترین اخبار ایران و جهان: