نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 22:07

تشریح ۳ سطح فعالیت بنیاد بین المللی امام رضا

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه وظیفه رسانه‌ها تثبیت باورهای مردم در مقابله با نظام شرک و کفر است، گفت: برخورد با سطح داخلی، وحدت با کشورها و برخورد عقلانی با ادیان الهی، سه سطحی است که این بنیاد به آن می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی سعیدی‌زاده امشب در دهمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در رسانه‌های کشور در حرم مطهر فاطمه اخری (س) با اشاره به رسالت رسانه‌های کشور اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها تثبیت باورهای مردم در مقابله با نظام شرک و کفر است. 

وی با بیان اینکه تلاش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تحکیم باورها با محوریت حضرت رضا (ع) است، گفت: حضرت امام رضا (ع)، سیره اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خاصی دارند که در وجوه مختلف باید تبیین شود. 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با تأکید بر اینکه در این بنیاد باید به سه سطح پرداخته شود، افزود: ما باید بدانیم در مواجه با مردم خود و در سطح داخلی چه رویکردی داشته باشیم و بر اساس حدیث مدارا با مردم که نیمی از ایمان است رویکرد رسانه‌ای خود را قرار دهیم. 

سعیدی‌زاده با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب درخصوص حل معضلات اجتماعی با استفاده از تبلیغ و تبیین بیان کرد: جریان تبلیغ و ترویج برای رساندن پیام اهل بیت (ع) یعنی اینکه با مردن باید با خردورزی و مدارا وارد گفت‌وگو شویم و این سطح نخست کنشگری رسانه است. 

وی سطح دوم کنشگری رسانه را مواجه با کشورهای جهان اسلام برشمرد و گفت: ما در نقطه کنونی نیاز به وحدت داریم و این همان آموزه علی ابن موسی الرضا (ع) است که به ما می‌آموزد با دلدادگان اهل بیت (ع) با رویکرد دینی رفتار کنیم. 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه برخود عقلانی با ادیان الهی سطح سوم کنشگری رسانه‌ای است، افزود: باید از این دریچه به موضوع بپردازیم و امسال پس از پنج سال این جشنواره فعال شد و به همت استان گیلان دهمین جشنواره را مبتنی بر این آموزه‌ها پرداخت رسانه‌ای کردیم. 

سعیدی‌زاده با تأکید بر اینکه انتظار داریم کنشگران رسانه‌ای در سایر جشنواره‌های رسانه‌ای جریان‌سازی رسانه‌ای داشته باشند، بیان کرد: ما سه جشنواره در حوزه تئاتر، تجسمی، داستان، سرود و فیلم داریم که کنشگری اصحاب رسانه می‌تواند موجب ترویج جریان فرهنگی رسانه‌ای رضوی باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359248

مهمترین اخبار ایران و جهان: