نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 11:23

غدیر روز یاس و ناامیدی دشمنان اسلام است

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه از ویژگی‌های غدیر یاس و ناامیدی دشمنان است گفت: روز غدیر به تعبیر قرآن، روز یاس و ناامیدی کفار و دشمنان اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح جمعه در «همایش به سوی غدیر» در تالار بهزاد گناوه با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت با بیان اینکه شناخت امیرالمومنین علی (ع) کاری بسیار سنگین است اظهار داشت: ایام و فرصت‌های ارزشمند دهه امامت و ولایت می‌تواند ما را به شناخت امیر المومنین علی (ع) نزدیک کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه از ویژگی‌های غدیر یاس و ناامیدی دشمنان است گفت: روز غدیر به تعبیر قرآن، روز یاس و ناامیدی کفار و دشمنان اهل بیت (ع)،قرآن و پیامبر (ص) است که تصور می‌کردند با رفتن پیامبر (ص) اسلام هم تمام می‌شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: تکمیل رسالت در پرتو امامت است و خداوند حضرت ابراهیم را نیز ابتدا نبی و پیامبر و سپس به مقام امامت رساند.

وی با بیان اینکه غدیر روز اکمال دین و ولایت است گفت: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مناسب و مغتنمی است تا پیام رسان پیام نبی اکرم (ص) باشیم و پیام غدیر و ولایت را به دیگران برسانیم.

غدیر روز یاس و ناامیدی دشمنان اسلام است

وی گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز عید غدیر فرمود که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان پیام امامت و ولایت و غدیر را تا روز قیامت برسانند، همه مسئول پیام رسانی پیام غدیر هستیم.

وی تصریح کرد: غدیر یک نقطه خاص جغرافیایی نیست بلکه چشمه‌ای ساری و جاری در تمام اعصار و قرن‌ها و در تمام تاریخ بشریت است و همه باید در دهه ولایت و امامت مبلغ راستین فرهنگ غدیر و سیره و راه و روش امیر المومنین علی (ع) باشیم.

امام جمعه گناوه گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شیعه در جهان تلالو می‌کند و دشمنان که از این درخشش در هراس هستند در کشورهای مدعی آزادی به قرآن و اهل بیت (ع) هتاکی و بی حرمتی می‌کنند چون تصور می‌کنند با این هتاکی‌ها دیگر مردم به سمت و سوی قرآن و اهل بیت و توجه به آنها نمی‌روند.

وی اضافه کرد: در برهه کنونی دشمنان تمام توطئه‌ها، نقشه‌ها و هجمه‌های شوم خود را برعلیه اهل بیت (ع)، پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم متمرکز و به کار گرفته‌اند تا با این حرکات ضد انسانی و سخیف و ضد ارزشی نسبت به پیام الهی و ولایت به اهداف خود دست یابد، ولی هیچ گاه موفق نخواهند شد.

غدیر روز یاس و ناامیدی دشمنان اسلام است

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در دهه امامت و ولایت در شهرستان گناوه برنامه ریزی شده است، گفت: امروز نیز پرچم سبز علوی در ساحل گناوه برافراشته شد که این برنامه‌ها مایه خیر و برکت و تعظیم شعائر الهی، الگو، پرچم، علائم و نماد دین هستند.

غدیر روز یاس و ناامیدی دشمنان اسلام است

مدیحه سرایی، مشاعره علوی، خطبه خوانی غدیر و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این همایش بود که از سوی ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت شهرستان گناوه در تالار بهزاد گناوه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319348

مهمترین اخبار ایران و جهان: