نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 20:53

آلمان تمایلی به ارسال سلاح جدید به اوکراین ندارد

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که باید بر تعمیر و نگهداری تسلیحات نظامی ارسالی به اوکراین تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دفاع آلمان از عدم تمایل این کشور برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین گفت.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی عنوان کرد که برلین به جای ارسال سلاح های جدید به اوکراین، باید بر اطمینان از کارآمدی تسلیحات تحویلی به اوکراین تمرکز کند.

وزیر دفاع آلمان در جریان سفر امروز چهارشنبه خود به آمریکا در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که اکنون مسئله این است که چگونه می توان از پایداری کار تسلیحات نظامی (ارسالی به اوکراین) اطمینان کسب کرد.

بوریس پیستوریوس تاکید کرد در حال حاضر ایجاد یک سیستم کارآمد برای نگهداری و سرویس تسلیحات و مهمات ایمن سازی سامانه های موشکی و تانک هایی که به اوکراین ارسال شده از اهمیت برخوردار است.

وزیر دفاع آلمان در این باره، به راه اندازی دو کارگاه تعمیر تسلیحات نظامی در لهستان برای نگهداری و سرویس تانک های لئوپارد آلمانی، که به اوکراین فرستاده شدند، اشاره کرد.

آلمان یکی از اعضای ناتو است که مشارکت فعالانه ای در تجهیز نظامی اوکراین دارد واز این نظر بعد از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

، وزارت دفاع آلمان در اردیبهشت امسال از بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، رونمایی کرد. به گفته وزیر دفاع آلمان این بسته که ۳ میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد، ۳۰ دستگاه تانک لئوپارد ۱، زره‌پوش ماردِر، سامانه پدافند و پهپاد جاسوسی را شامل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315892

مهمترین اخبار ایران و جهان: