نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 13:05

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای اردبیل

اردبیل-فرماندار شهرستان اردبیل گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اعتماد اعجازی صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت آب‌های شرب اردبیل اظهار کرد: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان اردبیل برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در اردبیل اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ روستای بخش مرکزی و ۴ روستای بخش ثمرین و ۵ روستای بخش هیر شهرستان اردبیل با تنش آب رو به رو هستند، گفت: پروژه‌های مختلفی برای تأمین پایدار آب شهرستان اردبیل در دست اجرا است که این پروژه‌ها با تأمین اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود تا نگرانی‌های موجود در حوزه آب برطرف شود.

فرماندار شهرستان اردبیل بر لزوم مدیریت مصرف آب به ویژه در فصل تابستان تاکید کرد و افزود: با توجه به کم آبی‌های سال‌های اخیر در شهرستان انتظار می‌رود همگان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با بحران آب در فصول پرتنش آبی رو به رو نشویم.

اعتماد اعجازی توسعه طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان را برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار ضروری دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اراضی سیب زمینی شهرستان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند، افزود: کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب در اراضی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت خشکسالی بخشی از خسارت‌ها از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314992

مهمترین اخبار ایران و جهان: