نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 15:19

تجهیز شهر‌های پرجمعیت کشور به طرح پاسخ اضطراری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از ضرورت تجهیز همه شهر‌ها به طرح پاسخ اضطراری برابر تهدیدات پایه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بعدازظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که به ریاست هاشمی، استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بین بخش دفاعی (لشکری) و کشوری یکی از وظایف اصلی ما در سازمان پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با اقدامات آموزشی، تمرینی و آمادگی، این هماهنگی و هم‌پایی را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: برای مقابله با تهدیدات طبیعی ازجمله زلزله و سیل مشکلات دانشی نداریم و فاقد دشمن و استراتژی است؛ اما در تهدیدات نظامی، اراده، دشمن، خصومت و استراتژی وجود دارد.

جلالی بیان کرد: ما در حوزه پدافند غیرعامل و تهدیدات این حوزه، با ۲ عنصر انسانی و تکنولوژی که هر ۲ در حال رشد و پویا هستند، مواجه هستیم و باید با دوری از روش‌های سنتی با کسب دانش و علم‌ کافی در این‌ مسیر با تهدیدات مقابله کنیم.

وی از ضرورت تجهیز همه شهر‌ها به طرح پاسخ اضطراری برابر تهدیدات پایه شهر خبر داد و گفت: برای هماهنگی مدیریت زیرساخت‌های شهری، در سند پدافند شهری، ساز و کار مرکز مدیریت و فرماندهی زیرساخت‌های شهری پیش‌بینی شده است و اجرای رزمایش‌ها در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: امروز تکنولوژی‌های واردشده به کشور و در حال استفاده باید دارای پیوست علمی و دانشی باشند.

جلالی تصریح کرد: تمرکز بر پیدا کردن موارد آسیب‌پذیری‌ها و برطرف کردن آن در حوزه پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373692

مهمترین اخبار ایران و جهان: