نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 12:16

ایران حاکمیت بر جزایر سه گانه را هیچگاه قابل گفتگو نمی‌داند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خودش را در رابطه با جزایر سه گانه هیچگاه قابل گفتگو ندانسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ما محرم ایام عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) هستیم، این ایام را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به بیانیه مسکو، افزود: ایران نسبت به هر اقدامی که خلاف تمامیت ارضی ایران باشد واکنش جدی و فوری نشان خواهد داد. بدیهی است که ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خودش را در رابطه با جزایر سه گانه هیچگاه قابل گفتگو ندانسته است. در همین ارتباط نیز موضع و واکنش ایران شفاف و صریح و بدون هیچ مسامحه‌ای بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر وزیرخارجه عمان به ایران، گفت: وزیرخارجه دولت دوست و همسایه عمان امروز به تهران خواهند آمد و دیداری با مقامات خواهند داشت.

کنعانی افزود: عمان کشوری است که نقش سازنده‌ای در خصوص برخی از موضوعات بین المللی مشترک دارد. طبیعی است فرصتی برای گفتگوی مشترک و سازنده است. بعد این سفر توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365404

مهمترین اخبار ایران و جهان: