نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:11

تعداد موکب‌های بوشهری‌ها برای ایام اربعین امسال افزایش می‌یابد

بوشهر- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: تعداد موکب‌های بوشهری‌ها برای ایام اربعین امسال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مطاف صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در مسیر حرکت کاروان‌های اربعین قرار گرفته و میزبان ۶ استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای میزبانی از زائران اربعین خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه مواد غذایی مورد نیاز و اسکان زائران، با توجه به گرمای هوا تأمین آب و یخ در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

فعال شدن ۱۴ کمیته

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به فعال شدن ۱۴ کمیته ستاد اربعین حسینی، اظهار داشت: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در قرارگاه‌های مختلف به زائران خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر در قالب کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت می‌کند گفت: موکب‌های ویژه اربعین حسینی از هم اکنون برای استقرار در نقاط مختلف در خدمات‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده است.

افزایش موکب‌ها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه در اربعین سال قبل ۹۵ موکب استان فعال بود از افزایش موکب‌ها برای اربعین سال جاری خبر داد و گفت: ۴۶ موکب در مسیرهای داخلی از عسلویه تا شمال استان، ۱۰ موکب در مرز شلمچه، ۷ موکب در نجف اشرف، ۲۱ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۴۵ موکب هم در کربلا مستقر می‌شود و به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مطاف پیش‌بینی افزایش موکب‌های استان بوشهر تا ۱۴۰ موکب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد اکنون ۱۲۵ موکب آماده شده‌اند تا قبل از مراسم اربعین حسینی مستقر شوند و مابقی موکب‌ها هم برای استقرار در مکان‌های مورد نظر بر اساس برنامه زمان‌بندی اعزام می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417348

مهمترین اخبار ایران و جهان: