نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:30

بررسی سند اشتغال لرستان در شورای برنامه‌ریزی

خرم‌آباد - معاون استاندار لرستان از بررسی سند اشتغال این استان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان، اظهار داشت: سند اشتغال تدوین شده استان به‌زودی در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بررسی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این سند افق برنامه‌های استان برای ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های موجود تدوین شده است.

معاون استاندار لرستان در مورد شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در این جلسه سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیمی، اظهار کرد: ارزیابی اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ و مطابقت آن با انتظارات به‌عنوان اولین دستور کار بررسی شد.

وی ضمن اشاره به ارزیابی اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون و بررسی درگاه مجوزها به‌عنوان دو دستور کار دیگر جلسه، عنوان کرد: چرایی مشکلات دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال تعهد شده و عدم صدور مجوزهای کسب‌وکار در برخی موارد به‌صورت مبسوط در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون استاندار لرستان در خصوص ایجاد اشتغال دستگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون، گفت: تمامی دستگاه‌ها موارد اشتغال داشته‌اند؛ اما برخی از آنها به دلیل عدم ثبت در سامانه رصد هنوز در عدد صفر محاسبه می‌شوند و مادامی که نتوانند اشتغال‌های ایجاد کرده را در این سامانه ثبت کنند جزو آمار اشتغال محسوب نخواهند شد.

ابراهیمی همچنین در مورد درگاه ملی صدور مجوزها ابراز کرد: برخی از دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند مجوزهای خود را از طریق این درگاه صادر کنند که در جلسه امروز قوانین مربوط به آن و پیامدهای عدم صدور از طریق درگاه به‌صورت جامع برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریح شد.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت و برای صدور مجوزهای کسب‌وکار از طریق درگاه صدور مجوزها اقدام کنند موظف شدند ظرف ۱۵ روز آینده موانع موجود را مرتفع و در جلسه آینده گزارشی از آن ارائه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418092

مهمترین اخبار ایران و جهان: