نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 18:20

یونسکو کشته شدن خبرنگار روس را محکوم کرد

سازمان یونسکو کشته شدن یک خبرنگار روس در جریان حمله ارتش اوکراین به منطقه زاپروژیا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان یونسکو کشته شدن خبرنگار روس در حمله ارتش اوکراین را محکوم کرد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل، یونسکو روز دوشنبه در بیانیه‌ای حمله روز شنبه ارتش اوکراین به منطقه زاپروژیا که در اثر آن یک خبرنگار روس کشته شد، را محکوم کرد.

در این حمله ارتش اوکراین از مهمات خوشه ای استفاده کرد.

در بیانیه یونسکو آمده است: یونسکو نهاد سازمان ملل متحد با مأموریت دفاع از آزادی بیان و آزادی مطبوعات است. ماده ۱ قانون یونسکو، این نهاد را به احترام جهانی بیشتر به عدالت، حاکمیت قانون و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای مردم جهان، بدون تبعیض نژادی، جنسی، زبان یا مذهب ملزم می کند.

یونسکو تاکید کرد که به منظورتحقق این هدف، این نهاد موظف است در پیشبرد دانش و درک متقابل مردم از طریق همه وسایل ارتباط جمعی همکاری کند و در این راستا توافقنامه‌های بین‌المللی را توصیه می کند که برای ترویج جریان آزاد ایده‌ها از طریق کلمه و تصویر ضروری هستند.

دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در یونسکو روز یکشنبه اعلام کرد: روسیه خواستار محکومیت قتل خبرنگار نظامی کشورش توسط اوکراین از سوی یونسکو است.

بر اساس اعلام این رسانه، دفتر نمایندگی دائم روسیه در یونسکو در بیانیه خود اعلام کرده است که مسکو از این نهاد سازمان ملل می خواهد تا قتل «روستیسلاو ژوراولف» را محکوم کرده و از کشورهای عضو بخواهد تا به این جنایت شنیع کی یف واکنش نشان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398492

مهمترین اخبار ایران و جهان: