نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:12

واکنش نتانیاهو به احتمال لغو اصلاحات قضایی

در شرایطی که مخالفان نتانیاهو در صدد برگزاری تظاهراتی گسترده علیه وی هستند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال لغو اصلاحات قضایی از سوی دیوان عالی این رژیم اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری امروز سه شنبه از تدارک تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از دیوان عالی رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سران اعتراضات اعلام کردند که در تدارک تظاهراتی گسترده در روز چهارشنبه در حمایت از دیوان عالی این رژیم هستند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی قرار است روز پنج‌شنبه سلب مصونیت از نتانیاهو را مورد بررسی قرار دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته در گفتگو با شبکه NBC در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو قانون برهان معقولیت (مهمترین بخش اصلاحات قضایی) توسط دیوان عالی این رژیم، این حکم را خواهد پذیرفت یا خیر، پاسخی نداد و صرفاً عنوان کرد که امیدوار است دیوان عالی این قانون را ملغی نکند.

نتانیاهو اخیراً با وجود اعتراضات گسترده از سوی مخالفان، در نشست هفته گذشته کنست که همه نمایندگان جریان مخالف آن را ترک کرده بودند توانست اصلاحات قضایی را به تصویب برساند. تصویب این اصلاحات با واکنش‌های منفی متعددی روبرو شده و علاوه بر تشدید شکاف‌ها در جامعه صهیونیستی موجب تضعیف ارتش رژیم صهیونیستی نیز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421604

مهمترین اخبار ایران و جهان: