نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:23

تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در اقدامی جهادی و با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طرح تصفیه‌ خانه آب شهر دیواندره وارد مدار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد با اعلام اینکه تصفیه‌خانه آب شرب دیواندره وارد بهره‌برداری شد، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث و جمعیت ۵۱ هزار نفری شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو را زیرپوشش قرار داد.

وی افزود: تأمین آب شهر دیواندره پیش از این از گالری‌های واقع در بستر رودخانه نساره در مساحتی به میزان ۵ هکتار و ۱۳۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌شد.

فرهاد خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر پس از بروز چندین مورد شکستگی، کدورت آب در تأسیسات مذکور از حد استاندارد خارج شد و در راستای حفظ بهداشت و سلامت مردم، فعالیت این تأسیسات متوقف و آب وارده به شبکه قطع شد و بلافاصله عملیات اصلاح و بازسازی در دستور کار قرار گرفت،؛ همزمان ۱۱ دستگاه تانکر نیز به صورت سیار به طور مداوم و بی‌وقفه در حال آبرسانی سیار به شهروندان شدند.

وی افزود: تصفیه‌خانه آب دیواندره که در حال تست آزمایشی بود با توجه به شرایط اضطراری وارد مدار بهره‌برداری شد و انتقال آب از تصفیه‌خانه به مخازن اصلی شهر از طریق خطی به طول ۹ کیلومتر آغاز شد.

فرهاد با اشاره به اینکه عملیات شستشوی این خط در حال اجرا است، گفت: این خط ۹ کیلومتری طی روزهای اخیر شستشو و رفع کدورت شده است و پس از پایان کار و دستیابی به کیفیت و سلامت آب و رسیدن به کدورت استاندارد و تأیید از سوی واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و مرکز بهداشت، آب وارد شبکه توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن عذرخواهی از مردم شهر دیواندره که صبورانه همراه ما بوده‌اند، درخواست داریم تا این اندک زمان باقی‌مانده نیز همراه و یاور شرکت آبفا تا تأمین کامل و کافی آب شرب سالم و بهداشتی آب به صورت پایدار باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421148

مهمترین اخبار ایران و جهان: