نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:58

دستاوردهای جهاد دانشگاهی از ساخت مین‌های هوایی دوره دفاع مقدس تا ساخت ترانزیستورها

رئیس جهاد دانشگاهی توضیحاتی را درباره دستاوردهای این مجموعه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری چهل‌و‌سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جاری جهاد دانشگاهی و تقدیر رهبری از آن، وظیفه ما این است که این سازمان را راهبری کنیم. با توجه به اهداف اصلی جهاد دانشگاهی در اساسنامه که براساس باور و ایمان و اعتماد تعیین شده است.

وی گفت: جهاد مولود انقلاب است که دانشگاه‌ها و سازمان‌های زیادی مولود انقلاب اسلامی هستند. قبل از انقلاب سازمانی شبیه به جهاد دانشگاهی نداشتیم و جهاد دانشگاهی در حوزه دفاع مقدس کمک شایانی به کشور کرده است.

مسلمی تصریح کرد: جهاد موفق شد با اعتقاد و ایمان جوانان و براساس درخواست مقامات وقت، تجهیزات نظامی مختلفی را ساختند که یکی از نمونه‌های این تجهیزات مین‌های هوایی بود که بسیار مورد نیاز کشور بود چراکه دشمن ما تجهیزات پیشرفته‌ای داشتند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه‌های علوم انسانی با اسرای جنگی مصاحبه می‌کردند و اطلاعات را در اختیار سران کشور قرار می‌دادند و حتی رمزنگاری می‌کردند. جهاد توانست از اساتید کشور استفاده کرده و در مسیر کارهای فناورانه به کار بگیرد.

مسلمی گفت: جهاد اصولاً کارهای زمین مانده زیادی را انجام داده است. یک زمانی فرستاده های رادیویی نداشتیم و جهاد خواجه نصیر تلاش زیادی برای ساخت آن انجام دادند. ترانزیستورها به‌صورت ممتد می‌سوخت خوشبختانه یکی از مدیران کشور به جهاد اعتماد کرد و از این حوزه اعتماد کرده و بودجه لازم را در اختیار جهاد قرار داد و امروز در موضوع فرستنده‌ها بهترین فرستنده‌ها را ساخته‌ایم.

وی ادامه داد: جهاد یک زمانی در حوزه‌های فرهنگی کار می‌کردیم و اولویت داشت و دومین خبرگزاری که در کشور ایجاد شد خبرگزاری ایسنا بود که با عملکردی که ایجاد توانسته مخاطبان زیادی ایجاد کند.

مسلمی تصریح کرد: در دهه 60 کلیه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را جهاد انجام می‌داد و یکی از موضوعات مهم مسابقات قرآنی بود که جهاد پایه‌گذاری کرد. در زمینه‌های آموزشی، نیاز زیادی به موسسات آموزش عالی داشتیم که خوشبختانه جهاد موسسات غیرانتفاعی را در دوره‌های کاردانی و کارشناسی و دکتری تأسیس کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر داریم و 6 موسسه غیرانتفاعی و 37 مرکز علمی و کاربردی داریم. در محصولات حوزه آموزش زبان مشکلات زیادی داشتیم و جهاد دانشگاهی کتابچه‌ای برای محتویات آموزش زبان انگلیسی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 100 هزار نفر سرباز در جهاد دانشگاهی آماده‌اند که با دریافت وام کارهای مختلفی انجام بدهند. ما یک برنامه تحولی در جهاد دانشگاهی داریم که تدوین خواهد شد و متخصصان و افراد مجری یا دیدگاه عالمانه آن را بررسی می‌کنند و با این برنامه‌ تحولی، حکمرانی مدیریتی کشور تغییر خواهد کرد و نقشه راه جهاد دانشگاهی با توجه به این برنامه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1421404

مهمترین اخبار ایران و جهان: