نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 00:30

واکنش سوئد به تیراندازی به کنسولگری این کشور در ازمیر ترکیه

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که کنسولگری این کشور در استانبول در ارتباط نزدیک با کنسولگری افتخاری این کشور در ازمیر و مقامات محلی درباره حادثه تیراندازی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوئد شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که پس از حادثه تیراندازی به کنسولگری افتخاری این کشور در شهر ازمیر ترکیه، در تماس نزدیک با کنسولگری عمومی سوئد در استانبول قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه سوئد کنسولگری این کشور در استانبول نیز در ارتباط نزدیک با کنسولگری افتحاری این کشور در ازمیر و مقامات محلی است. 

وزارت امور خارجه سوئد اضافه کرد که فرد مظنون به تیراندازی دستگیر شده و مقامات ترکیه‌ای در حال تحقیق درباره این حادثه هستند.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه آن چیزی را که رسانه‌های ترکیه‌ای منتشر کرده‌اند رد کرده و اعلام کرد شخصی که به کنسولگری سوئد در ازمیر حمله کرده تبعه سوریه نبوده بلکه شهروند ترکیه از شهر آگری بوده است. 

شامگاه سه‌شنبه بود که حساب توییتری شبکه راپتلی در توییتر گزارش داده دست‌کم یک نفر بر اثر حمله یک فرد مسلح به کنسولگری افتخاری سوئد در ازمیر ترکیه زخمی شده است. 

رسانه‌های محلی هم گزارش داده‌اند یکی از کارکنان کنسولگری افتخاری سوئد در این حمله مسلحانه زخمی شده است. گفته می‌شود فردی که زخمی شده شهروند ترکیه است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422604

مهمترین اخبار ایران و جهان: