نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 01:09

رخنه در مایکروسافت باعث سرقت ایمیل‌های دولتی آمریکا شد

لو رفتن ایمیل‌های سازمان‌های دولتی ایالات متحده باعث شده تا سازمان سایبری آمریکا به ماجرای رخنه در مایکروسافت ورود کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک نهاد ایمنی سایبری در ایالات متحده مسائل مربوط به هویت مبتنی بر ابر و زیرساخت احراز هویت را بررسی خواهد کرد که شامل ارزیابی رخنه اخیر اتفاق افتاده در مایکروسافت است. این رخنه منجر به سرقت ایمیل‌های سازمان‌های دولتی ایالات متحده شد.

وزارت امنیت ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، هیئت بررسی ایمنی سایبری، هدف گذاری مخرب محیط های محاسبات ابری را بررسی می کند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت این کشور، در بیانیه ای گفت: «سازمان ها به طور فزاینده‌ای برای ارائه خدمات به مردم آمریکا به رایانش ابری متکی هستند و این امر باعث می‌شود که ما آسیب پذیری های آن فناوری را درک کنیم.»

این بررسی پس از آن صورت می گیرد که سناتور آمریکایی ران وایدن پس از هک در ماه ژوئیه(خرداد-تیر) از کمیسیون تجارت فدرال، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و وزارت دادگستری درخواست کرد تا علیه مایکروسافت اقدامی انجام دهند.

مایکروسافت پس از افشایی مبنی بر اینکه هکرها از یک نقص کدگذاری برای دسترسی گسترده به پلتفرم ایمیل ابری این شرکت استفاده کرده‌اند، تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است.

وزارت امنیت گفت: بررسی هیئت بررسی ایمنی سایبری توصیه هایی را برای کمک به سازمان ها در برابر دسترسی مخرب به حساب های مبتنی بر ابر ارائه می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440848

مهمترین اخبار ایران و جهان: