نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 14:43

پوتین: روسیه برای ادامه همکاری نظامی با دیگر کشورها آمادگی دارد

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه مسکو پیشنهاد توسعه همکاری نظامی با سایر کشورها از جمله برگزاری مانورهای نظامی مشترک را دارد، اطمینان داد: برگزاری مجمع بین المللی نظامی-فنی ارتش-۲۰۲۳ باعث تقویت امنیت و ثبات در جهان چند قطبی نوظهور خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه، در پیام خوشآمد گویی خود به شرکت کنندگان در  مجمع بین‌المللی نظامی-فنی ارتش-2023 ، اعلام کرد که فدراسیون روسیه آماده تعمیق همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی با همه کشورهایی است که از مسیر مستقل توسعه خود دفاع می‌کنند. 

پوتین گفت: روسیه برای تعمیق مشارکت برابر در زمینه فناوری و همکاری نظامی-فنی با سایر کشورها، با هر کسی که از منافع ملی و مسیر مستقل توسعه خود دفاع می کند، آمادگی داشته و از این مسئله استقبال خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که کشورش به شرکای خود مجموعه وسیعی از انواع تسلیحات نظامی مدرن تقریباً از همه نوع ، از جمله جدیدترین سیستم‌های کنترل، اطلاعاتی، سلاح‌های دارای دقت بالا و روباتیک را ارائه می دهد. وی از شرکای خارجی خواست به محصولات غیرنظامی تولید شده توسط شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع صنایع نظامی روسیه، مانند انواع قایق‌ها و بالگردها و پهپادهای مدرن با کاربردهای بسیار متنوع و گسترده نیز توجه کنند.

پوتین تاکید کرد: ما همچنین پیشنهاد می کنیم که همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه آموزش پرسنل فنی، در آموزش پرسنل نظامی خارجی و ارتقای مهارت های آنها و در اجرای مشترک رزمایش های نظامی، فرماندهی- ستادی و تمرینات دیگر توسعه یابد.

مجمع بین المللی نظامی-فنی "ارتش-2023" از تاریخ 14 تا 20 آگوست (23 الی 29  مرداد ماه) در محوطه مرکز کنگره و نمایشگاه "پاتریوت"، در منطقه آموزشی آلابینو و فرودگاه کوبینکا در حومه مسکو برگزار می شود. رویدادهای مربوط به این مجمع در تمامی مناطق نظامی روسیه نیز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1442004

مهمترین اخبار ایران و جهان: