نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 17:58

5 درصد قبض گاز گلستانی‌ها کاغذی صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: پنج درصد قبض گاز مشترکان گلستانی کاغذی صادر می‌شود و قبوض سایر مشترکان الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی طالبی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سوآپ گازی ترکمنستان و انتقال گاز به کشور آذربایجان، ظرفیت ۴۰ میلیون مترمکعبی دارد که از استان گلستان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: در حال حاضر پنج میلیون مترمکعب از این خط گاز سوآپ می‌شود که یک سوم آن سهم گلستان است.

وی با اشاره به افت گاز در پیک مصرف زمستانه در گلستان، گفت: استان گلستان در انتهای خط لوله گازرسانی قرار دارد و هنگام افزایش مصرف گاز در کشور، دچار افت فشار می‌شود.

طالبی بیان کرد: در این راستا دو پروژه در کشور در حال انجام یا راه ‌اندازی است و بهره برداری از آن ها شرایط گازی استان‌های شمالی را بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: کمپرسور استیشن در آرادن سمنان و خط ۴۲ اینچی در محمدیه قم اگر به طور کامل راه اندازی شود، فشار گاز استان‌های مازندران، خراسان شمالی و گلستان تقویت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز سوآپ ۱۰ میلیون مترمکعبی گاز از استان خراسان شمالی ادامه داد: افزایش سوآپ می‌تواند بخشی از میزان مصرف استان‌های شمالی را تأمین کند.

طالبی توضیح داد: همچنین یک خط جدید در عسلویه طی چند روز آینده افتتاح خواهد شد که تا ۴۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند، این خط هم اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پنج درصد قبوض گلستان کاغذی صادر شده و قبوض سایر مشترکان الکترونیکی است.

وی توضیح داد: سال گذشته زمان پیک مصرف میزان مصرف در گلستان به ۱۷ میلیون مترمکعب رسید که امسال پیش بینی می‌کنیم با بهینه‌سازی که در حال انجام است، اوج بار روی ۱۵ الی ۱۶ میلیون متر مکعب حفظ شود.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429348

مهمترین اخبار ایران و جهان: