نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:42

۸۶ پروژه در دست اقدام راهداری ایلام برای کاهش تصادفات جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: در حال حاضر ۸۶ پروژه برای کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی راه های روستایی، همچون سال های گذشته در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز سید زاهدین چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به عنوان بازوی حمایتی دستگاه ها و ارگان ها میتوانند با انعکاس مشکلات در حوزه های مختلف در صدد رفع آنها بسیار مثمر ثمر باشند.

وی افزود: عمده وظایف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سه حوزه از قبیل راهداری جاری ( روکش آسفالت، ترمیم و مرمت جاده ها) ، راهداری فوری و اضطراری (در مواقع بحران های سیل، زلزله و تصادفات منحر به انسداد محور) و راهداری زمستانه( مختص به ایام سرد سال از قبیل بازگشایی محور، نمک پاشی) است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: بر اساس قانون، چنانچه تصادف در محوری رخ دهد، عوامل راهداری ظرف مدت نیم ساعت موظف هستند خود را به محل رسانده و مانع انسداد محور شوند.

چشمه خاور به همایش بزرگ اربعین در استان اشاره کرد و گفت: اربعین به عنوان موهبت الهی فرصتی مناسب برای بهبود وضعیت راه های استان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته در راستای کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی راه های روستایی اقدامات خوبی انجام گرفته و در حال حاضر تعداد ۸۶ پرژوه در دست اقدام است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه عمده اعتبارات حوزه راهداری از محل سفر ریاست جمهوری، اعتبارات استانی و سازمان راهداری تأمین می شود، گفت: رقم قرادادهای این اداره کل در راستای تجهیز و تعمیر جاده ها از هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳ نقطه از استان روکش آسفالت شده و اعتبار آن هزار میلیارد تومان بوده و ضروری است در این رابطه از توان پیمانکاران خوب استان استفاده کرد.

وی افزود: ۲۰ هزار متر مربع از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی تحت سایبان پوشش سقفی قرار گرفت و میزان ۷ هزار متر نیز مهپاش به سایبان ها اضافه شده است. 

چشمه خاور تاکید کرد: آب پایانه، به دلیل سختی و رسوب زیاد، مهپاش ها را بعد از ۲۴ ساعت مسدود می کند که جهت رفع این مشکل سخت گیر قرار گرفته همچنین سایبان موقت در حال نصب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از سال گذشته تا کنون ۷ میلیون زائر و به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند. 

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428948

مهمترین اخبار ایران و جهان: