نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 03:50

نظرات نخبگان استان بوشهر در برنامه هفتم توسعه استفاده می‌شود

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم که اگر قرار باشد برنامه هفتم توسعه، برنامه جامعی باشد باید از نظرهای همه اندیشمندان و صاحبان نظر بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری یکشنبه شب در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: یکی از قوانین مهم و تأثیرگذار که در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد و می‌تواند مؤثر باشد، برنامه هفتم توسعه است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: داشتن یک برنامه مدون، جامع و کامل به عنوان یک سند بالادستی می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی کمک کند تا با راهبرد مشخص، مسیر را به گونه‌ای تنظیم کند که از همه امکانات و نعمات به نحو شایسته استفاده بشود تا کشور عزیز ما در مسیر تعالی و پیشرفت قرار گیرد.

وی افزود: معتقدیم که اگر قرار باشد برنامه هفتم توسعه، برنامه جامعی باشد باید از نظرهای همه اندیشمندان و صاحبان نظر بهره‌مند شد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به هدف برگزاری این نشست، بیان داشت: نشست بررسی برنامه هفتم توسعه در استان بوشهر با این هدف شکل گرفت که بتوان سهم استان بوشهر را در این برنامه به تناسب مزیت‌ها و نیازهایی که وجود دارد به نحو شایسته مورد توجه قرار داد.

نظرات نخبگان استان بوشهر در برنامه هفتم توسعه استفاده می‌شود

جمیری ادامه داد: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و در آینده نزدیک کلیات در مجلس به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت مجلس برنامه به کمیسیون تلفیق برمی‌گردد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به برگزاری سه نشست بررسی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه‌های استان بوشهر بیان داشت: پیشنهاداتی که طی این جلسات مطرح شد در بررسی کلیات برنامه و سپس در کمیسیون تلفیق قابل طرح است و این پیشنهادات در مجلس به میزانی اهمیت دارد که اگر به فراخوان شرایط از نگاه هیئت رئیسه مهم باشد در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این وظیفه‌ای بود که فکر کردم به عنوان نماینده مردم دارم تا از فرصت ارائه پیشنهادات و نظرات جامعه علمی و نخبگانی استفاده کنم.

عبدالکریم جمیری در پایان تصریح کرد: این نشست‌ها اولین تجربه در این مسیر بود و امیدوارم که در آینده با برنامه‌ریزی، بتوانیم در سایر موارد از نظرات نخبگان بهره بگیریم.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برنامه هفتم توسعه در سه موضوع «اقتصاد دریا محور»، «آموزش و خانواده» و «سلامت و بهداشت» به ترتیب در دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور اساتید، مدیران دستگاه‌های دولتی، نخبگان و صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت و بعد از جمع‌بندی نظرات در سامانه پیشنهادات مجلس ثبت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429692

مهمترین اخبار ایران و جهان: