نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 22:35

کمربندی سبز شهر قزوین به زودی افتتاح می شود

شهردار قزوین از افتتاح کمربندی سبز شهر قزوین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی صباغی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت «روز خبرنگار» توسط شورا و شهرداری قزوین در تالار شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارند و عملکرد دولتمردان و دستگاه های اجرایی بدون تلاش این قشر به خوبی منعکس نمی شود.

وی اضافه کرد: شهرداری ها با بیش از 640 نوع خدمات متنوع در همه شئون شهروندان تاثیرگذار هستند و بی تردید خبرنگاران مانند یک بازوی اجرایی برای ما اهمیت دارد و بایستی از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم تا به اهداف خود دست یابیم.

شهردار قزوین تصریح کرد: طرح های مهمی در دو سال گذشته آغاز شده که برخی در سال جاری به بهره برداری می رسند و مردم از خدمات آن بهره مند می شوند.

صباغی بیان کرد: طی دو سال گذشته بدهی بانک شهر تسویه شد و طرح کمربندی حنوب غرب به شمال شرق در حال اجراست و بزودی با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد که این کار بزرگ نقش مهمی در تسهیل ترافیک داخل شهر خواهد داشت.

وی اذعان کرد: با افتتاح این کمربندی سبز از میدان تره بار تا میدان شورا به مسافت 12 کیلومتر را شهروندان می توانند بدون توقف و تقاطع و چراغ راهنمایی طی کنند و داخل آن نیز چند طرح دیگر مانند مسیر دوچرخه سواری، جاده سلامت، اتاق مادر و کودک، دریاچه مصنوعی و سپتیک برای باغستان پیش بینی شده که عملیاتی می شود.

شهردار قزوین یادآور شد: همچنین دو دریاچه ذخیره آب در باراجین درحال احداث است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا آب های سطحی جمع آوری شده و برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

صباغی ادامه داد: توجه به امور فرهنگی نیز با رویکرد شورا مورد توجه بوده و ایجاد فرهنگسرا در مناطق کم برخوردار مانند هادی آباد، چوبیندر و نصرت آباد، عملیاتی شده و تجلیل از شخصت های فرهنگی، ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران و مدال آوران و تیم شمس آذر نیز مورد توجه است.

وی در پایان گفت: امیدواریم در کنار همراهی شورا و تعامل خبرنگاران و رسانه ها بتوانیم شهری زیبا و آرام برای زندگی شهروندان مهیا کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436348

مهمترین اخبار ایران و جهان: